ďťż

TURBO problem

Zobacz wypowiedzi

TURBO problem





peleee - 25-10-2007 22:43
TURBO problem
  Koledzy kupiłem Mondeo Mk3 2.0 TDDi i mam problem z tubo, po podlaczeniu do kompa wykazuje mi beledy: 1 dolot powietrza ,2. Czujnik na turbo, co poradzicie na te objawy, zaznaczam ze tych bledow sie nie da skasowac a turbo nie zalacza sie. I jeszcze mam pytanie przy jakich obrotach sie powinna załaczac turbina, Czy w tym silniku jest pasek rozrzadu czy lancuszek?? Pomocy koledzy




Piner - 25-10-2007 23:34
Z tego jak jest u mnie - kopyto jest od ok 2tys. obrotow - wiec zapewne wtedy wlacz sie turbina.
Czy masz jakies wizualne objawy jak to do turbiny? Bialy dym, mrugajaca/zapalona ikonka swiec zarowych na desce rozdzielczej?

Proponowallbym sprawdzic czy ktorys waz nie spadl , np. od intercoolera - sprawdz rowniez filtr powietrza.
Zobacz przy otwartej masce czy powyzej 2 tys. taki metalowy bolec na gorze turbo sie rusza.
On jest chyba odpowiedzialny za wyrownywanie cisnienia roboczego turbiny.
W ostaecznosci mozesz sciagnac sama sprezarke i sprawdzic czy sama turbina sie dobrze kreci.
Chociaz to dziwne - jesli turbina bylaby rozwalona(zapackana olejem, urwayn wirnik itp) to raczej auto by ci w ogole nie chodzilo(tak mi sie wydaje)
Mozliwe ze cos z elektryka - sprawdz przeplywomierz.

I w aucie masz lancuch rozrzadu - bodajze pracujacy w oleju.

Puff, to tyle domyslow z mojej strony - poczekaj az sie moze ktos starszy stazem podzieli wiedza.



peleee - 26-10-2007 06:34
Filtr powietrza wymieniłem, a ten bolec na turbo co wspominasz to mi sie napewno nie rusza bo sprawdzałem i nawet mechanicznie go przestawiałem ale nie było słychac charakterystycznego gwizdu turbo. Wspominasz ze gdy turbo death to samochodzik nie powinien chodzic, nie ma to wpływu na to czy zapala no chyba ze taka dzis elektronika ze czujniki wylaczaja turbo dla bezpieczenstwa. Nie mam zadnych białych dymów wiec nie bierze oleju. pozdro



dr - 26-10-2007 12:18
Ja bym obstawiał na czujnik ciśnienia powietrza doładowania - tylko nie ma innego sposobu sprawdzenia jak wymiana na nowy!
Miałem podobnie w SPRINTERZE




Pajlot - 26-10-2007 23:34
tez obstawiam jakis czujnik. Turbo jak pada to jest kupa innych objawow a skro takowych nie masz to jak wczesniej pisalem obstawiam cos z elektronika sterujaca turbina.

Pozdrawiam



duch07 - 27-10-2007 10:58
Cytat:
W ostaecznosci mozesz sciagnac sama sprezarke i sprawdzic czy sama turbina sie dobrze kreci. żeby zobaczyć czy sie turbina kręci nie trzeba demontować sprężarki,wystarczy zdjąć z niej wąż powietrzny i paluchami spokojnie rozkręcisz turbinke i wyczujesz czy ma luz wzdłuż osi wirnika :fcp4



dr - 27-10-2007 19:52
Samemu nie jest w stanie sprawdzić luzu na turbo ponieważ TURBO ma" zawsze " luz .
A co do objawów zużyci turbiny to najczęstrzym jest branie oleju i to w sporych ilościach , aczkolwiek w nowoczesnych jednostkach DIESLA dopuszczają coraz większe zużycie oleju.Mam SPRINTERA 2.7CDI 156KM TURBO ze ZMIENNĄ geometrią łopatek i po zakupie brał olej na 20kkm ok 1.5l - dałem do regeneracji a poniej silnik zachowuje się tak samo - dalej bieże olej - a wszystko zależy od stylu jazdy - WIĘC DOLEWAM I OLEWAM.
A propo sprawdzenia czy TURBO bieże zdejmij wąż przy kolektoże dolotowym i sprawdz czy jest tam dużo oleju - trochę zawsze będzie , w skrajnych przypadkach olej może znajdować się nawet w obudowie filtra powietrza.



peleee - 28-10-2007 11:56
mam przed wlotem do turbo male pekniecie na wezu przy opasce ale to by nie robiło przeciez znaczenia i by sie turbo zalaczało tylko powietrze mogło by bys bardziej zanieczyszczone.A co do luzow na lopatkach to sprawdzałem -brak, oleju tez nie bierze



duch07 - 28-10-2007 12:13
Cytat:
co do luzow na lopatkach to sprawdzałem -brak, oleju tez nie bierze Czyli to nie turbina,któryś z czujników będzie uwalony :fcp4

Zgadzam sie z tym że każda turbina ma luz,ja tylko sugerowałem że nie trzeba bezsebsownie demontować całej turbiny,że można doraznie to samo zrobić przez zdjęcie przewodu powietrznego z turbiny :fcp4

Zużycie oleju w nowych dieslach to faktycznie ruletka.Obecnie jeżdże Passatem TDi w którym normy zużycia nawet producent nie potrafi podać precyzyjnie,sugerując dziwne normy :fcp2 a ASO dołącza do każdej zakupionej buteleczki oleju ładny pokrowiec na rzepa :fcp2



kiceksc - 28-10-2007 13:27
Cytat:
I jeszcze mam pytanie przy jakich obrotach sie powinna załaczac turbina Turbina pracuje cały czas (napędzają ją gazy wylotowe- spaliny)... Poprostu przy niskich obrotach nie daje odpowiedniego ciśnienia i nie ma efektu (tzw. turbo dziura). W moim mondku przy nie całych 2tyś dostaje "kopa"
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •