TURBO W TDDI 2002 ROK PROBLEM
MARIOG - 19-05-2007 16:36
TURBO W TDDI 2002 ROK PROBLEM
WITAM WSZYSTKIM LUDZI NA FORUM.TYDZIEN TEMU KUPILEM FORDA MONDEO 2002ROK TDDI I POJEZDZILEM NIM TROCHE I ZAUWAZYLEM ZE TURBO NIE ZAWSZE PRACUJE TZN CZASAMI SIE WYŁACZA.ZAUWAZYLEM ROWNIEZ ZE PODCZAS WYŁĄCZANIA TURBO WSKAZOWKI IDA W DOŁ, OBJAWY SA TAKIE JAKBY BYLO GDZIES JAKIES ZWARCIE ALBO COS W TYM STYLU, ALE OGOLNIE NIE MAM O TYM POJECIA A TO SA TYLKO MOJE SPOSTRZEZENIA.CZY KTOS BY MOGL MI NAPISAC CZY DO TEJ TURBINY DOCHODZA JAKIES KABLE A JESLI NIE TO CO MOZE BYC PRZYCZYNA TEGO ZE TURBINA CZASAMI NIE DZIALA.JEDNA UWAGA TURBINA JEST SUCHA NIE JEST ZABRYZGANA OLEJEM.MOZE KTOS MIAL PODOBNE OBJAWY ??MOZE KTOS MOZE MI POMOC.DZIEKUJE BARDZO
duch07 - 19-05-2007 17:35
Cytat:
OBJAWY SA TAKIE JAKBY BYLO GDZIES JAKIES ZWARCIE Turbina nie jest napędzana elektrycznie tylko energią gazów wydechowych.Jedynie gdzie jest elektronika to sterowanie turbiną o ile masz wersje ze zmienną geometrią łopatek.
Inna sprawa to nie bardzo moge sobie wyobrazić jak możesz zauważać że turbina sie wyłącza :fcp9 ,przecież ona sie tylko kręci,raz mocniej raz wolniej ale kręci sie cały czas po zapaleniu silnika.
Przy zwykłej turbinie sterowanie jest za pomocą popychacza który uchyla lub domyka klapke.Ta turbina jak sie wkręci na obroty to cały czas dmucha a klapka utrzymuje właściwe ciśnienie doładowania,około 1,3 bara.Przy turbinie ze zmienną geometria jest około 1,5 bara a łopatki otwierają sie jedynie po to by przy mniejszych prędkościach obrotowych silnika,kiedy gazy spalinowe mają mniejsza energie,mogła mocniej dmuichnąć poprzez otwarcie tych łopatek.
aksel - 19-05-2007 21:35
Witam.
Co do turbiny to spotkałem sie z przypadkiem i to nie raz że było słychać ten "świst" nawet dodam ze to fajny efekt i fakt że jechałem takim samochodem dok. Passat TDI i w trakcie jazdy kiedy właśnie był słyszalny owy "świst" to potrafił nagle ustać...
Może po prostu auto traci moc lecz nie z winy turbiny ??
sweet23 - 20-05-2007 02:03
najprawdopodobniej poszedł przewód intercoolera - dosyć częsta usterka. nr kat. części to 1222831. typowy objaw to wlasnie brak mocy, świst ;)
duch07 - 20-05-2007 10:26
MARIOG nic nie pisze o syczeniu.Jeżeli nawet by tak było to zacząć trzeba od sprawdzenia czy rura doprowadzająca powietrze do intercoolera sie nie zsuneła.
mariusz23 - 13-06-2007 12:46
Witam wszystkich
Mam pytanie odnosnie turbiny - silnik 2.0 TDDI 2001 rok Mondeo, jak poznac czy turbina ma zmienna geometrie lopatek czy nie. Dodam, ze silnik nie ma przeplywomierza. Na turbince jest jasna banka z niej wychodzi ciegno (sprawia wrazenie ze jest sztywne tzn. ciezko chodzi).
Pajlot - 13-06-2007 14:33
najlatwiej poznac po tym ze od gory turbiny odchodzi przewod. To tak najprosciej poznac:))
duch07 - 13-06-2007 17:31
Cytat:
z niej wychodzi ciegno (sprawia wrazenie ze jest sztywne tzn. ciezko chodzi). Jak wychodzi ciegno to to jest turbina bez zmiennej geometrii.
Turbiny ze zmienną geometrią występują i wilnikach 115 i 130 PS
Marvin - 13-06-2007 21:15
Witam mam pytanie do znawców czy "przewód intercoolera - nr kat. części 1222831"
to inaczej przewód recylkulacji gazów ? tą nazwe podał mi mechanik którego pytałem oto Ponieważ u mnie ten przewód jest pęknięty, okrecony taśmą i zaciskami i mimo to wydostaje się z tamtąd czarna maź zauwazyłem to dopiero niedawno jak dolewałem płyn do spryskiwacza ile może kosztować jezeli ktoś to wymieniał.
pozdrawiam
p.s ale jestem zielony ze znajomosci samochodu a mam go 3 m-ce
Rom - 14-06-2007 20:02
Czy to ze zmienną czy ze stałą geometrią łopatek??
Obstawiam, że ze stałą
Turbina Turbina1