ďťż

Typ Silnika

Zobacz wypowiedzi

Typ Silnika





Dekar - 05-03-2009 18:34
Typ Silnika
  Witam wszystkich.Matam takie pytanie zwiazane z typem silnika.Czy silnik DOHC to inaczej zwany silnik zetec ! i czy silnik OHC tez moze moze byc zetec ! I jaki silnik jest lepszy DOHC czy OHC ? mowa o benzynie :)




motorek26 - 05-03-2009 19:35

  silnik ohc to jest z 1 wałkiem rozrządu a dohc jest z 2 wałkami zetec to to samo co dohc



uro2 - 06-03-2009 10:27

  Mondeo ma jeszcze silniki duratec.Są to też silniki DOHC ale 6-garowe w układzie V.



tomekt - 06-03-2009 11:56

  Cytat:
jaki silnik jest lepszy DOHC czy OHC ? mowa o benzynie :) silnik dohc jest dużo lepszy (sprawniejszy)od ohc 8v w mondeo mk1 mk2 byly tylko silniki dohc 16v i dohc 24v,silnik z rozrządem ohc 8v jest tylko w silniku td poza tym nie bylo silników ohc w mondeo mk1 mk2 na europe.




Karlito - 06-03-2009 12:00

  DOHC jest lepszy bo zazwyczaj ma mocniejsze otwarcie zaworów i nie przenosi takich obciazen jezeli jest w obu przypadkach 16v
ps. OHC, a nie powinno byc SOHC czy to tylko w japoncach tak pisza?



uro2 - 06-03-2009 12:09

  Ford ma ohc- Overhead Camchaft



Dekar - 06-03-2009 12:50

  Czyli silnik DOHC jest inaczej zwany tez ZETEC!??:okulary2:



tomekt - 06-03-2009 13:34

  Cytat:
Czyli silnik DOHC jest inaczej zwany tez ZETEC!??:okulary2: Silnik Zetec - rodzina silników benzynowych z wielopunktowym wtryskiem paliwa, montowanych w samochodach marki Ford (Cougar, Fiesta, Escort, Mondeo, Focus). Do roku 1993 silniki te miały nazwę ZETA. Są to silniki z dwoma wałkami rozrządu w układzie DOHC i 4 zaworami na cylinder - 16V. W konstruowaniu rodziny silników Zetec, produkowanych w pobliżu Walencji, uczestniczyła Yamaha. Wielozaworowe silniki mają aluminiową głowicę, o pracy nad ich lekkością świadczy też użycie stopów magnezu na pokrywę zaworów oraz plastikowego kolektora dolotowego. Silniki te stworzono z myślą o ograniczeniu czynności obsługowych - co prawda olej wymienia się nadal co 15 tys. km, ale świece co 45 tys. km, zaś zawory, wyposażone w mechaniczne (tzn. nie hydrauliczne) popychacze wymagają regulacji co 150 tys. km. Niektóre wersje, np. pojemność 1.25 55 KW, wyposażone są w hydrauliczne popychacze zaworów, które samoczynnie regulują luzy zaworów.

silniki ohc były montowane w m.innymi scorpio mk1 i sierce ale nie w mondeo
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •