ďťż

Uszkodzony wentylator chłodnicy

Zobacz wypowiedzi

Uszkodzony wentylator chłodnicy





jacek3 - 06-12-2005 22:33
Uszkodzony wentylator chłodnicy
  Pozdrawiam fanów Forda Mondeo.
Posiadłem mondka MK 1,8TD z 95r. Kilka spraw już załatwiłem-wymiana rozrządu, filtrów,płynów, swiec żarowych,termostatu woskowego.
Sporo wiadomości zdobyłem na tym forum. Teraz mam problem z wętylatowel chłodnicy i w związku z tym mam pytanie :?:
Czy w mondeo MK I 1,8TD można założyć wewntlator chłodnicy z jednym dużym wiatrakiem były dwa małe (uszkodzone) autko posiada klimę .

Dzięki za odpowiedź.




AT - 08-12-2005 21:54

  Cytat:
Czy w mondeo MK I 1,8TD można założyć wewntlator chłodnicy z jednym dużym wiatrakiem były dwa małe (uszkodzone) autko posiada klimę . Obawiam się, że może to nie być takie proste, ponieważ jeżeli jest jeden wiatrak, to (przynajmniej przy klimie) ma on dwa biegi (dwie prędkości pracy), które odpowiadają prawdopodobnie właśnie dwum oddzielnym mniejszym wentylatorom.
Przypuszczam, że zamienić się da, ale trzeba by się trochę pobawić z okablowaniem.
No chyba, że jest takie samo złącze, tylko połączenia na odcinku złącze - silnik wentylatora (-ów) są innaczej poprowadzone, wówczas może będzie działało bez żadnych przeróbek.

W każdym razie, jak będzisz miał ten jeden wiatrak, to sprawdź czy ma dwa biegi i czy działają po podłączeniu.

Adam



krzysieksa - 12-12-2005 12:32
Skoro już jest założony topik o awarii wentylatora chłodnicy - to się przyłącze i zadam jedno nurtujące mnie pytanie:

Otóż silnik nagrzewa się dosyć szybko - co jest chyba normalne - wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej stoii pionowo czyli jest prawidłowa temp.

Sęk w tym, że po krótkich wczorajszych wariacjach na dużym oblodzonym placu po około 20 minutach kręcenie bączków itp gdzie silnik kręci się na wysokich obrotach i powoli się porusza, temp silnika - co jest dziwne - nie wzrasta i z tego powodu nie włącza się wiatrak :/

U kolegi w Astrze 1,4 60 KM cały czas wył wentylator chłodnicy i temperatura podchodziła blisko czerwonego pola a u mnie strzałąkastałą w pionie i nie wychyliła się nawet choćby o 5 mm w prawo :/

Czy walnięty mam czujnik, wskaźnik, czy moze coś z wentylatorem (???)
Dodam tylko, że latem w korkach wentylator się włączył tylko ok 2 razy i strzałka powędrowała podczerwone pole i po krótkiej pracy wiatrakatemp spadała i się wyłączał...

Mam jeszcze coś takiego, że przed uruchomieniem silnika po przekręceniu zapłonu włacza się na 2 -3 sek wentylator chłodnicy i sie wyłącza :/



AT - 12-12-2005 17:35
Cytat:
Sęk w tym, że po krótkich wczorajszych wariacjach na dużym oblodzonym placu po około 20 minutach kręcenie bączków itp gdzie silnik kręci się na wysokich obrotach i powoli się porusza, temp silnika - co jest dziwne - nie wzrasta i z tego powodu nie włącza się wiatrak :/ Wiem, że przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia w mondku bardzo trudno jest doprowadzić do dużego wzrostu temperatury silnika podczas jazdy. Chłodzenie jest bardzo dobrze "zestrojone" i temperatura jest ładnie utrzymywana. U siebie też tylko podczas dłuższych postojów w korkach w lato zaobserwowałem włączanie się wentylatora na II bieg (na I chodzi zawsze z powodu działającej klimy).
Jeżeli tylko jest przepływ powietrza podczas jazdy (szczególnie w takich jak obecne temperaturach), chłodzenie bardzo dobrze daje sobie radę.
Wydaje mi się, że nie masz powodów do niepokoju.

Co do tych 2-3 sekundowych włączeń przed uruchomieniem silnika to szczerze mówiąc nie wiem, u mnie chyba czegoś takiego nie ma.

Adam




jacek3 - 12-12-2005 21:25
Zrezygnowałem z przeróbek i kupiłem wentylatory takie jakie były (dwa małe). Trochę drożej ale bez problemów.

Po wyjęciu wentylatorów razem z ramką zalazłem dziwne urządzenie. Na dole ramki jest taka mała spirala , co to jest i do czego to służy?.

Natomiast co do załączania się wentylatorów to sam byłem zdziwiony, że mimo stania w korku temperatura nie rośnie(wskazówka na N) i wentylatory stoją ;) okazało się , że nie mogły się załączyć bo obydwa były uszkodzone (rozsypały się łozyska i silniczki sie spaliły).
Zakładam teraz nowe i zobaczę jak będzie to działało.



pyton - 12-12-2005 21:43
To ja się podłacze do dyskusji o wentylator tylko tak informacyjnie zapytam, bo dziadek śmiga peguotem 106, ostatnio go próbowałem:-) no i jakos sie troszke zagrzał zatrzymałem zgasiłem silnik (wentylator pracuje) wyciągnołem kluczyk ( wentylator sie zatrzymał) wkładam ponownie i na pozycje 1 ( wentylator sie włacza hmm z tego co wiem auto które ma wysoką temperature i wentylator jest włączony nawet jak sie zgasi to powinno być wentylowane do momentu osiągniecia jakiejś tam temperatury, zasiegnołem opinie w internecie i powiedziano mi że peguoty tak mają że wentylator działa tylko z kluczykiem w stacyjce i trzeba czekać az się zchłodzi hmm a jak jest w mondeo ktoś to sprawdził albo poprostu wie ???

Pozdro Jerzyk



karex - 13-12-2005 02:43
Cytat:
a jak jest w mondeo ktoś to sprawdził albo poprostu wie Ano jest mniej więcej jak w Peugocie, zapłon włączony wentylator kręci, zapłon wyłączony to nie kręci (napewno tak jest w mkII).



AT - 13-12-2005 09:39
Cytat:
peguoty tak mają że wentylator działa tylko z kluczykiem w stacyjce i trzeba czekać az się zchłodzi Mondeo też tak mają, ale absolutnie nie trzeba czekać aż się schłodzi :)
Po prostu wyłączasz i już - niech sobie stygnie :D

Adam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •