Vag nie łączy sięz autem - problem z gniazdem w samochodzie
viper11 - 04-01-2009 18:48
Vag nie łączy sięz autem - problem z gniazdem w samochodzie
Komputer nie chce połączyć się z samochodem, w ogóle poszczególne elementy samochodu nie odpowiadają ani sterownik absu, ani sterownik silnika. Silnik działa, ale nie można do niego "zajrzeć".
Doszliśmy wstępnie, że problem leży w gnieździe diagnostycznym samochodu. Zasilanie w gnieździe jest, ale nic poza tym. Czy ma ktoś schemat gdzie czego szukać? Czy radio ma wpływ na działanie tego złącza? Jak ma się do tego immobilajzer?
Stefano - 04-01-2009 23:49
Sprawdz najpierw czy masz na kompie zaistalowamy FEJS, czyli kabelek.
Czy widzisz go w menadzerze urządzen komputera ?
Pózniej po zapuszczeniu VAGa, potestuj gniazda COM, na którym ci sie łaczy komp z kabelkiem.
Dopiero jak masz to wszystko spełnione, a mniemam ze nie, to możesz przystąpić do łączenia się twojego notka z kompem auta przez gniazdo OBD2, za pomoca programu VAG.
Radio nie ma nic do rzeczy.
Schemat gniazda gdzies mam, ale najpierw sporawdx co napisałem wyzej.
Pozdr.
Klaif - 05-01-2009 07:04
polecam katalog VAG z mojego linka w podpisie albo: http://www.4shared.com/dir/11601284/487e05bc/VAG.html\tam pisze co i jak sprawdzić
viper11 - 05-01-2009 10:46
Fejs jest w menedzerze urządzeń zainstalowany prawidłowo, po uruchomieniu vaga, wchodzę w opcje, wybieram port (ten pod którym jest fejs), test wychodzi pomyślnie. Skanowanie auta nie przynosi efektu, próby połaczenia się z poszczególnymi elementami takimi jak abs, poduszka czy silnik są bezskuteczne (urządzenie nie odpowiada), błędów też nie widać. Próba sprawdzenia OBD2 również zakończona niepowodzeniem. To tyle z moich prób.
Wczoraj ze znajomym próbowaliśmy sie połączyć jego urządzeniem (było to coś wielkości małego laptopa, z dotykowym ekranem, bez windowsa). On skanuje tym większość marek samochodów, niestety mój egzemplaż okazał się szczególnie uparty i nic nie mówi. Napięcie w gnieździe jest, ale nic więcej. Podejrzewa przerwe na lini gniazdo-immobilajzer-komp.
Jest jakiś dorabiany przełącznik od alarmu, może to coś komplikuje sprawe? Ktoś coś namieszał.
W tygodniu będziemy próbwać znależć przyczyne bo coś gdzieś nie łączy (prawdopodobnie przerwa w przewodzie).
Prosze o info co w jakiej kolejności sprawdzać i gdzie zacząć szukanie problemu?
Stefano - 05-01-2009 14:29
1 załącznik(i) No to poprzedni własciciel zabezpieczył samochód przed kradzieżą i pewnie ukrytym przełacznikiem odcina się linię K w twoim gniazdzie OBD. Musisz pojechać po kabelku od gniazda do kompa i napewno jest gdzieś jakiś ukryty patent, może być tez całe gniazdo przeniesione w inne miejce, a to fabryczne ma tylko /+/ i /-/ na dwóch pinach, celem zmyłki.
gniazdko obd2;
pin 4 masa
pin 7 linia k
pin 16 zasilanie
viper11 - 05-01-2009 15:57
No własnie. Coś było w tym wszystkim przerabiane. Prawdopodobnie w środe będziemy rozbierać wszystko, żeby dostać się do kabli. Jakiś schemacik znalazłem w autodata.
Rozumiem, ze pin 15 to linia L (jak na zdjeciu). Z tego co pamietam z autodaty, to jeden z nich Linia K lub L ) idzie do kompa przez immo, czy mozliwe ze styki zasniedzialy i dlatego gniazdo nie dziala do konca? Poza tym auto jest ok.
Jak już wszystko zadziała to opisze co i jak. Mam tylko nadzieje, że uda mi sie odkręcić wszystko :fcp1
viper11 - 07-01-2009 15:41
Już trochę więcej wiem w mojej sprawie, ale pozostaje kilka pytań.
Do gniazda OBD2 dochodzi taki biało szary kabel (o ile pamietam to linia K), jakie napięcie on powinien mieć przy wyłączonym zapłonie oraz po włączeniu zapłonu? W passacie dieslu jest to 12v, natomiast w polo ok 5v, z czego po wyłączeniu zpłonu w obu przypadkach napięcie ginie.
U mnie jest 2v, nawet bez włączonego zapłonu, po przekręceniu kluczyka nieznacznie maleje. Z autodaty wynika, że ten przewód idzie do immo oraz do komputera. Jednak schemat tam zawarty nie jest zbyt dokładny. Czy ma ktoś schamat instalacji elektrycznej do Galaxy? Potrzebował będe również schemat immobilajzera.
Możliwe, że coś zwaliło się w kompie (mało prawdopodobne, ale jednak) lub immo, jest przejście między tym pinem w gnieździe a immo, oraz kompem, jednak gdzieś po drodze prawdopodobnie spada napięcie z jakiegoś powodu.
Pozdro
szwajcar - 07-01-2009 18:11
U mnie jest 2v, nawet bez włączonego zapłonu, po przekręceniu kluczyka nieznacznie maleje. Z autodaty wynika, że ten przewód idzie do immo oraz do komputera. Jednak schemat tam zawarty nie jest zbyt dokładny. Czy ma ktoś schamat instalacji elektrycznej do Galaxy? Potrzebował będe również schemat immobilajzera.
z tym immo to jakaś ściema chyba w servisie też mi coś na ten temat ściemniali jak nie mogli sie połączyć z vagiem.
kable linii diagnostycznych (K i L) z gniazda obd idą do kostki która znajduje się za zegarami po prawej stronie. nazywa sie to "szyna zbiorcza układu samodiagnozy". tam zbiegają się linie diagnostyczne z rożnych sterowników (silnik, skrzynia klima immo, abs etc.) i i jednym kabelkiem (K) idą do złącza obd. po co jest linia L nie mam pojęcia - żaden sterownik z tego nie korzysta, lub korzysta w sposób nieznany.
możesz powypinać poszczególne pojedyncze kable i sprawdzać z którymi sterownikami komputer się łączy. u mnie na jednym wisiały silnik i skrzynia automatyczna, na innym abs, na jeszcze innym zegary. miałem podobny problem poprzez gniazdo obd nie łączył się z kompem, a poszczególne linie diagnostyczne się łączyły. tylko linia z klimatronika dawała jakieś zwarcie że całość nie działała. wypiąłem ten kabel i łącze się normalnie poprzez gniazdo.
viper11 - 08-01-2009 11:37
Za licznikiem po prawej stronie powiadasz? U mnie niestety za licznikiem jest tylko komp, od niego kable odchodzą wiązką w lewo w kierunku skrzynki bezpieczniików, Jest szyna w głębi na bezpiecznikami, ale po wypięciu poszczególnych obwodów nit to nie dawało, dalej nie udało nam sie połączyć.
Ktoś coś przerabiał wcześniej w aucie, znależcliśmy troche kabli zmostkowanych i okęconych taśmą izolacyjną, wrzucony jest jakiś dodatkwy włącznik, który uruchamia alarm. Zeby odnależć się w tym wszystkim pottrzebny jest naprawde dokładny schemat.
A jakie masz napięcie na lini K?