Wentylator = gorszy rozruch silnika.
login - 10-06-2010 15:03
Wentylator = gorszy rozruch silnika.
Sytuacja wygląda mianowicie:
Po skończonej jeździe wyłączam zapłon silnik gaśnie, a wentylator chłodnicy nadal działa przez ok 3-5 minut. PO czym jak chce uruchomić silnik, nie ważne czy po tych 5 minutach gdy jest ciepły, czy po 5 godzinach gdy silnik jest zimny. Muszę przytrzymywać dłużej kluczyk auto kręci 2-3 sekundy dłużej niż przy normalnym uruchamianiu i cieżko odpala.
Rozmawiałem z kolesiem z serwisu gdy nie było jesze takich upałów, mówił że normą jest że wentulator się załącza i związane jest to z filtrem DPF.
Dodam, że już dwukrotnie zdażyło mi sie że podczas uruchmiania silnika (tym 2-3 s. rozruchem) gdy oduściłem i nie odpaliłem auta za pierwszym razem włączyła się kontrolka serwisowa zmiany oleju (kasowanie poprzez wciśnięcie pedałów hamulca i gazu)
Wentylator uruchamia mi się tak średnio raz na jedno tankowanie i niezależnie czy na zewnątrz jest temperatura -3 czy +20. Tak jak pisałem serwis podpowiedział że robie zbyt krótkie trasy i DPF nie może sie wypalić i dlatego tak się dzieje.
login - 14-06-2010 13:14
Przypominam swój temat pozostawiony bez odpowiedzi.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem jak mój lub zna związek przyczynowo-skutkowy tych anomali?