ďťż

Wentylator (od klimy) i temperatura silnika

Zobacz wypowiedzi

Wentylator (od klimy) i temperatura silnika





stefanf - 15-01-2007 10:59
Wentylator (od klimy) i temperatura silnika
  Witam :)
Padam ze skrajności w skrajność.
Najpierw Mondek się grzał (uch diagnoz było bez liku, od uszczelki pod głowicą, poprzez wymieniany termostat, demontaż i montaż pompy wody i wspomagania). Na końcu jednak najlepszym rozwiązaniem była wymiana wiązki kabli, która biegnie do wiatraków, no i na sam koniec rodzynek - bezpiecznik od tego ustrojstwa.
Wcześniej samochodzik się grzał, jak dłużej w korku sobie postał, dopiero pęd powietrza wyganiał wskazówke z niebezpiecznie wysokiej temperatury do pionu.

No ale dobrze. Wszystko zostało zrobione i co? Teraz Mondek jest permanentnie niedogrzany. Chwila stania w korku i wskazówka ulatnia się w lewo w kierunku niskiej temperatury. Krótka diagnoza - aha - jeden z wiatraków, chyba ten od klimy, ale nie wiem na 100% chodzi, chodzi non stop od momentu włączenia, i chodzi jeszcze 2 sekundy po wyłączniu silnika.
Jak rozumiem on kręci się przy załączonej klimie.

Ja tam do końca się na tym nie znam, ale czy np. dzis przy 4 - 6 stopniach na zewnątrz i ustawieniu "Auto 21 C" klima działa? Znaczy ma co chłodzić? :) Moim skromnym zdaniem nie, ale pewnie się nie znam.
Jak wcisne Off to faktycznie po kliku chwilach wiatrak się przestaje kręcić, ale to akurat nie jest żadne rozwiązanie dla mnie.

Reasumując: czy tak ma być, czy coś może się uszkodziło, może wysoka temperatura wcześniej coś popsuła... czekam na sugestie od szanownych kolegów i koleżanek :)




kicaj - 15-01-2007 11:17

  Cytat:
Witam :)
Padam ze skrajności w skrajność.
Najpierw Mondek się grzał (uch diagnoz było bez liku, od uszczelki pod głowicą, poprzez wymieniany termostat, demontaż i montaż pompy wody i wspomagania). Na końcu jednak najlepszym rozwiązaniem była wymiana wiązki kabli, która biegnie do wiatraków, no i na sam koniec rodzynek - bezpiecznik od tego ustrojstwa.
gratulacje udanej naprawy ;)

Cytat:
Wcześniej samochodzik się grzał, jak dłużej w korku sobie postał, dopiero pęd powietrza wyganiał wskazówke z niebezpiecznie wysokiej temperatury do pionu.

No ale dobrze. Wszystko zostało zrobione i co? Teraz Mondek jest permanentnie niedogrzany. Chwila stania w korku i wskazówka ulatnia się w lewo w kierunku niskiej temperatury.
taki urok diesli
tez podobnie mam - wciaz niedogrzany, ale jak sie zagrzeje to trzyma temp. tak chyba ma byc... ma taka nadzieje...

Cytat:
Krótka diagnoza - aha - jeden z wiatraków, chyba ten od klimy, ale nie wiem na 100% chodzi, chodzi non stop od momentu włączenia, i chodzi jeszcze 2 sekundy po wyłączniu silnika.
Jak rozumiem on kręci się przy załączonej klimie.
zaobserwowalem ze jak mam wlaczona klime to slychac wiatrak po wylaczeniu - jak mam wylaczona to nie slychac...

Cytat:
Ja tam do końca się na tym nie znam, ale czy np. dzis przy 4 - 6 stopniach na zewnątrz i ustawieniu "Auto 21 C" klima działa? Znaczy ma co chłodzić? :) Moim skromnym zdaniem nie, ale pewnie się nie znam.
Jak wcisne Off to faktycznie po kliku chwilach wiatrak się przestaje kręcić, ale to akurat nie jest żadne rozwiązanie dla mnie.
klima dziala od ok 5 st. w gore (ma wlasny czujnik, ponoc...)
ale jak sie wlaczy "odparowywanie przedniej szyby" - ten gorny przycisk z napisem MAX (nad OFF) dziala tez ponoc w nizszych temp. Klima chlodzi (ale chlodne powietrze mozna wymieszac z cieplejszym, nieprawdaz?) ale tez osusza powietrze - ta druga wlasciwosc jest zwlaszcza w zimie nie do przecenienia...

Cytat:
Reasumując: czy tak ma być, czy coś może się uszkodziło, może wysoka temperatura wcześniej coś popsuła... czekam na sugestie od szanownych kolegów i koleżanek :) ja tez czekam ;)



stefanf - 15-01-2007 13:46

  Cytat:
klima dziala od ok 5 st. w gore (ma wlasny czujnik, ponoc...)
ale jak sie wlaczy "odparowywanie przedniej szyby" - ten gorny przycisk z napisem MAX (nad OFF) dziala tez ponoc w nizszych temp. Klima chlodzi (ale chlodne powietrze mozna wymieszac z cieplejszym, nieprawdaz?) ale tez osusza powietrze - ta druga wlasciwosc jest zwlaszcza w zimie nie do przecenienia...
No tak, doczytałem forum i wyłączyłem klime (mam nadzieję), znaczy wykonałem procedurę:
1. Uruchomienie silnika
2. Off
3. Wiatrak w prawo (włączenie manualnej)
4. A/C on
5. A/C off
6. Silnik off
7. Silnik on

i ten od klimy wiatrak już się nie wierci :) Zobacze w drodze do domu jak to na temperaturę będzie rzutować.

Swoją drogą dość ekscentryczna ścieżka do pokonania takiego banału jak wyłączenie klimy :)



kicaj - 15-01-2007 13:59

  Cytat:

Swoją drogą dość ekscentryczna ścieżka do pokonania takiego banału jak wyłączenie klimy :)
Ford to Ford...
sam jestem ciekaw co mu to daje...
BTW czy wgranie nowego softu naprawia ten blad... bo jakos nie znalazlem na forum... tzn bylo duzo o tym ale w sensie poprawy dzialania klimy...




Sandal - 15-01-2007 14:04

  No tak, doczytałem forum i wyłączyłem klime (mam nadzieję), znaczy wykonałem procedurę:
1. Uruchomienie silnika
2. Off
3. Wiatrak w prawo (włączenie manualnej)
4. A/C on
5. A/C off
6. Silnik off
7. Silnik on


hymmm - przestalem rozumiec o co teraz chodzi? jak to wylaczyles klime?
co oznacza punkt drugi i trzeci? rozumiem ze cala ta sciezka byla po to aby nie chodzil non-stop wiatrak klimy? jaki jest ewentualny proces odwrotny do podanego.
pozdrawiam,
Sandal



stefanf - 15-01-2007 14:12

  Cytat:
No tak, doczytałem forum i wyłączyłem klime (mam nadzieję), znaczy wykonałem procedurę:
1. Uruchomienie silnika
2. Off
3. Wiatrak w prawo (włączenie manualnej)
4. A/C on
5. A/C off
6. Silnik off
7. Silnik on


hymmm - przestalem rozumiec o co teraz chodzi? jak to wylaczyles klime?
co oznacza punkt drugi i trzeci? rozumiem ze cala ta sciezka byla po to aby nie chodzil non-stop wiatrak klimy? jaki jest ewentualny proces odwrotny do podanego.
pozdrawiam,
Sandal
Punkt drugi to wciśnięcie "Off" czyli całkowite wyłączenie nawiewu, klimy itp.
Punkt trzeci to operacja nieautomatyczna, a więc włączenie manualnego sterowania ustrojstwem.

A proces odwrotny banalnie prosty - wcisnąć "Auto" i z głowy :)

I tak uważam, że coś u mnie jest nie tak, może za mało czynnika chłodzącego, może coś innego. Ten wiatrak nie powinien się włączać i to w dodatku (tak mi się wydaje) na maksa, za każdym razem jak jest potrzebne nawet minimalne skorzystanie z usług klimy.



Sandal - 15-01-2007 14:29
dzieki za odpowiedz.
Ja mam podobny objaw jezeli chodzi o temp. silnika - jak zlapie to trzyma ale nagrzewa sie dlugo. A jak wiadomo najwiecej uszkodzen silnika jest przy 70% nagrzania bo juz sie nam wydale ze mozna pocisnac a silnik jeszcze niedogrzany. Zastanawialem sie czy to czasem nie sprawa oleju - ja mam syntetyk 5w30 wiec raczej tarcie jest male. :fcp6

pozdowienia,
Sandal



stefanf - 25-01-2007 10:34
Problem rozwiązany.
Wymienione oba termostaty i temperatura trzyma się prosto w pionie :)
Żadne tam bajki o "wysokiej sprawności dieslów" :) No i wentylatory zaczeły chodzić wtedy kiedy jest to potrzebne.



Sandal - 25-01-2007 14:09
A moze jeszcze powiedz po jakim czasie łapiesz pełną temperature? Pełną ja rozumiem na wskazniku wskazowka w pionie.
Ja musze przejechac około 10km aby złapać temperature a teraz gdy temperatura spadla do -8'C potrzebuje okolo 15km (dodam ze go nie ciśne).
Pozdrawiam,
Piotr.



stefanf - 26-01-2007 13:52
Ciezko powiedzieć, bo od wyjazdu z parkingu wjeżdzam od razu w megakorek, w ktorym się toczę przez ok. 12 km z prędkością 0-30km/h :)
Przy włączonym ogrzewaniu podczas tego toczenia się wskazówka nie osiąga pionu. Przy wyłączonym nie sprawdzałem, bo przy -8 jak dzis na zewnątrz uświrgłbym sam :)
Natomiast po tych 12 km mam okazje lekko przycisnąć i przy działającej turbince silnik szybko robi się ciepły i taki już zostaje do końca.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •