Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - MAX (non stop)
will_turner - 09-02-2008 19:44
Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - MAX (non stop)
Witam,
Mam problem z mondeo III 2,0 TDCi 2002. Problem polega na tym, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów odchyla się maksymalnie na czerwone pole. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, prawie natychmiast wraca do normalnego wskazania, jednak ledwo ruszę, to po kilku km jest znowu w odchyleniu maksymalnym. Przy czym chciałam zauważyć, że mimo wskazania na czerwonym polu silnik ma normalną temperaturę i ciecz w zbiorniku również. Pewnikiem nie jest to wina termostatu, gdyż został on dziś wymieniony (górny przewód od chłodnicy jest ciepły, czyli oba obiegi funkcjonują prawidłowo), a problem nadal występuje. Dodatkowo zauważyłam, że wentylator od chłodnicy włącza się mimo, że silnik nawet nie jest lekko rozgrzany.
A i jeszcze jedno, może to nie ma nic wspólnego z problemem, ale powietrze lecące z nawiewów jest zimne.
Obstawiam, że winę ponosi czujnik temperatury płynu chłodzącego. Tu rodzi się kolejne pytanie, gdzie się on znajduje w mondeo III 2,0 TDCi, jak się do niego dostać i czy ktoś może ma jakieś schematy tego czujnika, badź wie jak go wymienić?
Pozdrawiam
will_turner - 11-02-2008 11:03
Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc?
Falconq - 11-02-2008 11:31
Nie chcialbym Cie obrazic tym pytaniem, ale musze zapytac. Sprawdzales poziom plynu chlodzacego ?
Ja mialem taki przypadek w innym aucie, jechalem sobie spokojnie przez miasto i dmuchawa raz dawala cieple a raz zimne powietrze. Jak wjechalem na dojazdowke do autobanu w niemczech i przydusilem troche to temp. mi momentalnie skoczyla w pole max.
Zjechalem i sie okazalo ze mi plyn jakims cudem (prawdopodobnie zaworem bezpieczenstwa czy czyms takim) wyciekl przez noc.
Tak ze proponuje sprawdzic czy plynu jest dosc i czy ewentualnie sie cos nie "zakorkowalo".
Pozdro !
will_turner - 11-02-2008 11:40
Oczywiście, że sprawdzałam i się nie obraziłam za to pytanie. Czasem proste rozwiązania są najlepsze ;)
Płynu mam, oczywiście, w odpowiednich ilościach, zaś chciałam zauważyć, że duży obieg działa bez zarzutu (o czym świadczy to, że silnik i płyn chłodzący nie są gorące, właściwie to odnoszę wrażenie, że silnik jest wręcz niedogrzany).
Szczerze mówiąc szlag mnie trafia, że kontrolka pokazuje max, a otwieram maskę, a tam wszystko zimne. :/
Falconq - 11-02-2008 12:14
No to dziwna sprawa.
To ze wiatrak chodzi na chlodnicy to normalne bo sterowniki mysla ze silnik przegrzany i zalaczaja dmuchawe. Jesli faktycznie z silnikiem wszystko ok to ja bym sie doszukiwal jakiegos bledu w elektronice. Zrob mu OBD (On-Board Diagnose) i sprawdz czy jakies bledy nie wyskocza.
Nie spotkalem sie jeszcze z czyms podobnym, a wiec pewnosci nie ma. Miejmy nadzieje ze ktos bardziej zorientowany w temacie sie wypowie.
Pozdrawiam
will_turner - 14-02-2008 14:02
Szkoda, że nikt inny się nie zainteresował tym tematem. Tak czy inaczej - problem został rozwiązany, choć z mega nakładem finansowym.
Poszła pompa wodna i do tego pompa od wspomagania (szlag by trafił, że w dieslu TDCi umiejscowione są na tym samym wałku i jak się chrzanią, to przeważnie oba jednocześnie). Czujnik nie miał tu nic do rzeczy, bo to pompa nie dawała ciśnienia...
Nikomu nie życzę takiej usterki, gdyż koszt w ASO (nikt inny w Trójmieście nie chciał się tego podjąć) wyniósł, UWAGA: 2700 zł (z 10% rabatem) Nic, tylko się... :612:
lech79 - 15-02-2008 21:38
A używki chodzą po 300zł za kpl. dlaczego sie nie skusiłeś??