ďťż

Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

Zobacz wypowiedzi

Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6





krzychul - 16-08-2008 22:23
Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6
  No i mam problem... mój regulator napięcia prawdopodobnie dogorywa i podaje napęcie max 14 V (bez obciążeń) gdy załączy się światła, szyby, siedzenia i włączy się jeszcze wicher od chłodnicy to potrafi spaść poniżej 13 V. Chciałbym wymienić na początek sam regulator ale zanim dobędę gumówkę chciałbym zapytać czy ktomuś udało się już dobrać do alternatora bez krojenia karoserii lub rozkręcania silnika? Alternator jest co prawda u góry ale dostęp do niego jest delikatnie mówiąc ci$%wy. Z góry dzięki za rady.




poll - 16-08-2008 22:30

  Sory ale jak dla mnie jest ok nie spada ci przy pełnym obciążeniu poniżej 12 a bez jest 14 to jest ok po co od razu rozbierać :fcp9



cowboyasterix - 17-08-2008 01:48

  Krzychul:
Bardzo dobre napięcia. Żaden alternator w osobówce nie wytrzyma ci tak wysokiego obciążenia, bez spadku napięcia-to jest normalne. Nie rób nic z tym, bo wydasz tylko $$$, a nic to nie zmieni. Napięcie jak było 13V przy pełnym obciążeniu, tak i będzie po wymianie. Gwarantuję ci to na 100%.
Nadwyżkę finansową przeznacz lepiej na :fcp29
pozdro



marwyk - 17-08-2008 19:45

  kolego akumulator ma być ładowany napięciem nie większym jak 14 z groszami, a ładowany już jest od 12 V w góre. Więc jak masz 13V to nadal jest ładowanie dobre i nic nie ruszaj bo polepszyć sie nie da i nie ma potrzeby




krzychul - 18-08-2008 23:02

  Więc zajrzałem i zrezygnowałem... dojścia do alternatora po prostu nie ma. Odnośnie napięć ładowania - 13,5V jes ok - to wiem ale mam inny problem (nie duży ale zawsze) otóż przy załączeniu wentylatora napięcie spada na chwilę (2 sek) poniżej 13V i wtedy instalacja LPG przełącza się na benzynę. Potem wraca na gaz ale jest to trochę upierdliwe. Zastanawiam się czy w innych egzemplarzach też napięcie tak przysiada i w ogóle jak się dobrać do alternatora narażając się na jak najmniejszy ból - nigdzie nie znalazłem żadnego opisu a może (nie tylko mi) ta wiedza się przyda.



marwyk - 19-08-2008 06:05

  Ale to można w inny sposób rozwiązać nie wymieniając alternatora - jedź do tego co Ci zakładał gaz i każ mu założyć filtr na cześć el. inst. elektrycznej, a jak nie masz już na gwarancji to załóż go sam - zwykły filtr LC może być z Diodą który będzie powodował to że tam napięcie nie bedzie skakac - koszt jak zrobisz sam to pae złotych, jak kupisz gotowy 10-20 zł montaż prosty byle wiedzieć gdzie jest zasilanie do inst. gazowej
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •