wymiana klocków i żarówki
mariusz774 - 12-12-2006 11:44
wymiana klocków i żarówki
mam dwa pytania.wymienilam klocki z przodu z czujnikami na te tansze bez czujnikow.wrzystko jest prawie oka.oprocz jednego.. caly czas swieci mi sie alarm od chamulców..na logike kable które byly przylaczone do czujnikow chamulca od izolowalem od siebie..(moze to zle?) czy moze ten alarm sie jakos kasuje?
..a drugie pytanie: wymienialem zarówke z przodu (stara sie zuzyla) ale nowa niechce swiecic! sprawdzilem bezpieczniki w kabinie i wrzystkie sa oki..co prawda bylem zmuszony w trasie kupic troche wiekrzej mocy zarowke,ale to chyba nierzutuje co? i tak samo swieci mi sie w kabienie ze zarowka z przadu jest niesprawna :fcp7 czy w tym przypadku tez trzeba przeprowadzic jakes kasowanie tego bledu? :fcp9
llechu - 12-12-2006 11:56
Może niepotrzebnie wymieniałeś tę żarówkę z przodu. Może nie przepaliła się tylko coś po drodze nie łączy? Co do hamulców i kabli to o co chodzi? Przecież do klocka dochodzi jeden kabelek, to co Ty właściwie od czego odizolowałeś?
mariusz774 - 12-12-2006 12:20
co do zarowki to byla przepalona na 100% :fcp1 ..a do hamolca ida 2 cienkie kabeli,a ja po wymianie hamolcow na te bez czujnikow, odizolowalem te 2 kabeli od siebie.. moze powinienem je spiac razem :fcp9 ...aha, sa jeszcze jakies inne bezpieczniki do swiatel,oprocz tych w kabinie?
llechu - 12-12-2006 12:29
Przekaźniki są.
A co do czujników klocków to dziwne co piszesz - ja jak kupowałem klocki z czujnikami (dla odmiany musiałem odciąć kabelki bo mi niepotrzebne - nie mam check-palnela), to był jeden drut. No ale spróbuj je zewrzeć. Nie powinno się nic stać, a może kontrolka zgaśnie.
kiceksc - 12-12-2006 15:15
Odrazu zapowiem, że są to moje domysły ;)
Uważam, że w klockach jak jest jeden kabel (drut) to 2 musi być np do tarczy, jak klocek się dotrze do granicznej wartości to zaczyna przechodzić impuls między nim a tarczą i obwód się zamyka a kontrolka zapala.
Jeżeli się myle to niech ktoś mnie poprawi :)
1olek - 12-12-2006 17:49
Cytat:
Odrazu zapowiem, że są to moje domysły ;)
Uważam, że w klockach jak jest jeden kabel (drut) to 2 musi być np do tarczy, jak klocek się dotrze do granicznej wartości to zaczyna przechodzić impuls między nim a tarczą i obwód się zamyka a kontrolka zapala.
Jeżeli się myle to niech ktoś mnie poprawi :) myslisz sie kolego ;) tak jest ale nie w mondeo :)
Cytat:
Co do hamulców i kabli to o co chodzi? Przecież do klocka dochodzi jeden kabelek, to co Ty właściwie od czego odizolowałeś? dochodza dwa kebelki ;)
Koledzy opisywalem to wielokrotnie na forum i wystarczylo poszukac ale napisze jeszcze raz:
W mondeo kontrolka od klockow dziala na zasadzie przerwania obwodu, dlatego dochodza dwa kebelki do klocka. Klocek sie sciera i jak zetrze sie do granicznej wartosci sciera sie tez kabelek zatopiony w nim, obwod zostaje przerwany i kontrolka sie zapala. Aby sie nie swiecila nalezy zewrzec te przewody !
Pozdrawiam
[ Dodano: 2006-12-12, 17:52 ]
Cytat:
co prawda bylem zmuszony w trasie kupic troche wiekrzej mocy zarowke,ale to chyba nierzutuje co? pewnie spalil Ci sie przekaznik lub wytopil gdzies styk na wtyczce, nie zaklada sie zarowek o wiekszej mocy niz podaje producent bo pobieraja wiecej pradu a instalacja jest wyliczona na styk ze wzgledu na koszty ;)
Przekonalem sie o tym osobiscie, ale w aucie innej marki ;)
mmmk - 12-12-2006 17:58
ja u siebie wyjalem zarowke. i wtedy juz 100% pewnosci,ze sie nie zapali. a ja czujniki mialem tylko cos albo zle podlaczylem (kazdy klocek 4 razy wrrr!) albo mam wadliwe klocki albo sam nie wiem. no ale po wyjeciu mam spokoj. moze to nie najmadrzejszy sposob usuniecia usterki ale nie bede 2 tygodnie walczyl z klockami :fcp27
pozdrawiam
maciek
mariusz774 - 12-12-2006 18:29
Cytat:
pewnie spalil Ci sie przekaznik lub wytopil gdzies styk na wtyczce, nie zaklada sie zarowek o wiekszej mocy niz podaje producent bo pobieraja wiecej pradu a instalacja jest wyliczona na styk ze wzgledu na koszty
..hmm, a jeszcze szybkie pytanie.pewnie glupie,ale wazne dla mnie... gdzie mogo poszukac tego przekaznika?
1olek - 12-12-2006 18:44
W puszcze z przekaznikami kolo akumulatora, ponizej skan z instrukcji opisujacy ktory to przekaznik:
http://forum.fordclubpolska.org/download.php?id=3447
kiceksc - 12-12-2006 19:02
Cytat:
myslisz sie kolego tak jest ale nie w mondeo Dzięki za wytłumaczenie :) i sorry, jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd :) tak czy siak jest to fajnie rozwiązane :)