Wymiana wahacza, końcówki drążka kier. porady.
dejfitek - 23-07-2009 21:55
Wymiana wahacza, końcówki drążka kier. porady.
Witam. Właśnie zakupiłem dwa przednie wahacze oraz końcówki drążków kierowniczych. Prosze o dodatkowe wskazówki jak najlepiej byłoby się zabrac do wymiany tych części na co uważać na co zwrócić uwage itp.Chodzi mi o kompletne wahacze z przodu.licze na wasze wskazówki:)
uro2 - 24-07-2009 08:45
1.Najlepiej mieć kanał,da się zrobić bez ale ciężka robota
2.Dobre podpory,nie polecam robić na lewarku.
3.Z prawą stroną raczej nie ma problemów.
4.Z lewej strony albo trzeba opuścić sanki,albo obciąć łeb śruby przedniej tulei bo inaczej jej nie wyciągniesz.W takim wypadku trzeba zaopatrzyć się w śrubę M12x75.Najlepiej kupić oryginał,chyba że masz dostęp do śrub w klasie 8.8.
Ponadto: dużo wd-40,klucz torx T55,dobrą breszkę,klucze:18,19,15.Przy montażu trzeba pamiętać aby półośki były na swoich miejscach.
Wayne - 25-07-2009 21:41
uro2, a w zasadzie: witaj uro2 :)
Odnosnie pkt.4 to bywa roznie. Ja u siebie wymienialem lewa i prawa strone wahaczy i nie musialem ciac sruby, ani opuszczac sanek. Autko sciagnialem sobie sam z Niemiec i podejrzewam, ze byle robione tylko w serwisach bo kupowalem bezposrednio od klienta, a nie przez komis.
Wygladalo to tak, ze sruba mocowania wahacza (gdzie jest blisko skrzyni biegow) byla zalozona odwrotnie - nakretka do gory i sama sruba jest krotsza. Wydaje mi sie, ze tak jest oryginalnie i nie ma problemu z odkreceniem.
Pozdrawiam
klimtom5 - 25-07-2009 22:27
No niestety oryginalnie wszystkie śruby są wkładane od góry,więc aby ja wyjąć trzeba albo ciąć albo odkręcać sanki...no chyba ze już to było wcześniej przez kogoś robione i wtedy mamy już śrubę włożoną od dołu...
robroy67 - 25-07-2009 22:33
Cytat:
No niestety oryginalnie wszystkie śruby są wkładane od góry,więc aby ja wyjąć trzeba albo ciąć albo odkręcać sanki...no chyba ze już to było wcześniej przez kogoś robione i wtedy mamy już śrubę włożoną od dołu... Dokładnie jak kolega pisze,fabrycznie są montowane od góry.Zwróć uwagę,żeby śruba nie była za długa,możesz zrobić nią dziurę w skrzyni biegów