Wysoka temperatura silinka
lukasz_853 - 25-06-2009 09:27
Wysoka temperatura silinka
Mam taki problem który nie daje mi spokoju. Otóż wskaźnik temperatury silnika dochodzi do górnych granic pola NORMAL, zwłaszcza w ruchu miejskim (np stojąc w korku). Niby wszytko jest ok ... wiatrak się włącza ale dopiero wtedy gdy wskazówka dochodzi do końca w/w pola. Problem pojawia się wtedy gdy spadnie deszcz, ponieważ maska samochodu jest tak nagrzana że woda znajdująca się na niej paruje jak by z silnik wydobywał się biały dym (nie powiem że by to było normalne zjawisko bo jakoś u innych użytkownikach takiego zjawiska nie zaobserwowałem). Samochód posiada instalację gazową bez sekwencji (nie ja zakładałem) i sądzę że tu może być powód łapania takich wysokich temperatur.
Może słyszeliście coś na ten temat lub sami go doświadczyliście, czekam na jakieś rady.
Pozdrawia,
Łukasz.
NORBERT0510 - 25-06-2009 17:27
sprawddź termostat,ale obawiam się może to być pompa wody, sprawdź też paski, może jest za luźny
dyda6joe - 25-06-2009 20:29
u mnie wskazówka stoi pionowo, w korku idzie dalej i wiatrak się włącza. trochę mniejsze zakresy temp. ma niż w tym przypadku ale co do parowania na deszczu to mam to samo
boropi - 25-06-2009 22:17
Jeśli wentylator startuje dopiero przy końcu NORMAL, czyli w okolicach L, to (zakładając, że czujnik na wskaźniki jest sprawny) zdecydowanie za późno. Wtedy powinien załączać się już 2 bieg wentylatora.
Czy wtedy mocno schładza Ci silnik? Napisz na jaką literkę spada wtedy wskazówka temperatury.
ufowroc - 25-06-2009 22:52
Często startuje dopiero na L zależy od kalibracji czujnika podającego sygnał na deskę rozdzielczą.I tak jednym na M startuje 1 bieg a innym na L
matrog19 - 25-06-2009 23:13
kolega ma też 1.8 z gazem innej marki i też mu wysokie temperatury osiągał a wszystsko wydawało się być sprawne. Aż pewnego dnia kiedy po lekkim starciu z rowem musiał wymienić chłodnice i wtedy problem ustąpił. Okazało się, że stara z biegiem lat zaszła kamieniem i innego typu świństwem.
lukasz_853 - 26-06-2009 09:01
jak już dochodzi do L i wentylator się włącza to wskazówka cofa się do A
boropi - 26-06-2009 15:33
W komorze silnika wyjmij przekaźnik R2 i R5 (czarny i ciemnozielony)
Zobacz potem na uruchomionym silniku, czy uruchomi się wentylator gdy zewrzesz ze sobą 2 styki (te grube ułożone względem siebie prostopadle, w literę "T")
W podstawce przekaźnika R5 powinien się zacząć kręcić wentylator z normalną prędkością, tak jak zawsze. Po zwarciu R2 powinien zacząć bardzo szybko.
Porównaj wtedy jakie są obroty, gdy wentylator sam się załącza, czy są to szybkie czy wolne.
Jeśli wolne, to trzeba by sprawdzić faktyczną temperaturę silnika w jakiej startuje.
Jeśli szybkie, to znaczy, że prawdopodobnie przekaźnik R5 jest uwalony i nie startuje wentylator przy 102 st.C jak powinien i dlatego wskaźnik temperatury dochodzi aż do "L"
Parowanie deszczu z maski zdarza się najczęściej jak nie masz wytłumienia pod maską.
Czasami jak nagle się ochłodzi to też, ale jeśli lecą Ci kłęby pary to pewnie coś nie tak.
mikusiek - 27-06-2009 10:55
Ja mam tak samo, wentylator włacza się gdy wskazówka mija litere L. A ja mam jeszcze jedno pytanko, czy odpowietrza się układ chłodzenia a jeśli tak to jak?
boropi - 27-06-2009 17:13
Opcja szukaj... i po chwili między innymi: http://forum.fordclubpolska.org/show...nie+chlodzenia