wysokie obroty ?
krzych - 24-01-2003 16:00
wysokie obroty ?
Obroty w Modeo '99 silnik: 2.0 l benzyna nie spadają równomiernie, zatrzymują się po zdjęciu nogi z gazu na ok. 1,5 tys. aby po chwili obniżyć się do 1,1. Systacja ma miejsce, gdy przez dłuższy czas jadę na wyższych obrotach (powyżej 2,5 tys.) Czy ktoś ma takie doświadczenia i czy to normalne?
krzych - 18-02-2003 01:05
Miałem takie problemy w mondeo `94 1.6i 16V. Spowodowane są przepływomierzem że coś mu się chrzani (wariuje i trzyma obrony) moje wolne obroty to były 2,5tys. Tak było w moim przypadku może być tak u ciebie też.
krzych - 26-02-2003 03:37
Mam podobnie w Zetec 1,8. Podczas dynamicznej jazdy przy większych obrotach i dalej po wrzuceniu biegu jałowego obroty przez kilka sekund utrzymują się na poziomie 1400-1500 obr. a następnie spadają do 900-1000 obr/min. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje i czy to normalne zachowanie silnika ale zbytnio mi to nie przeszkadza.
Pozdrawiam
krzych - 26-02-2003 16:40
dziekuję
Dziękuję i za uwagi i proszę o kolejne :)
krzych - 26-02-2003 21:08
szybkie obroty
Mam moniego 95 1,8 benzyna (no, taki był, teraz jest na gaz) i zaobserwowałem u \"siebie\" podobne niedomagania. Moje obroty to 1400 i potem spadają na 1000. Hm, nie wiem od czego to zależy. Czasem wystarczy zdjąć nogę ze sprzęgła i spadają. Dlaczego? Widać te typy tak mają.
krzych - 14-03-2003 12:25
chyba znalazłem odpowiedź
Według ASO obroty silnika nie spadają, aby elastyczniej zmieniać biegi. Jest to normalna sytuacja,jeśli obroty spadają do ok. 1 tys. po zatrzymaniu samochodu.
krzych - 23-03-2003 18:34
witam, mondeo 97;1.6 powtarza się 1'400 obr/min. ALE słyszałem od osób trzecich że utrzymywanie wyższych obrotów służy poprawieniu skuteczności hamowania (tj. utrzymywanie podciśnienia w kolektorze - z którego korzysta oczywiście servo). Ma to sens, gdyż w samochodach \"starszych\" konstrukcji zdarzało się zatrzymanie silnika \"pod wpływem\" hamowania. Może to właśnie poeta miał na myśli ????