Zapala sie ESP po wymianie dwumasu/sprzegla/tylnych klockow
wirus12 - 14-05-2009 16:01
Zapala sie ESP po wymianie dwumasu/sprzegla/tylnych klockow
WItam wszystkich
Mam pytanie wlasnie odebrałem samochod z warsztatu po wymianie dwumasu/sprzegla/tylnych klockow , po przekręceniu kluczyka i zaplaleniu samochodu wszystko bylo ok , przejechalem doslownie 100m i właczyla sie kontrolka ESP , wiec wrocilem do warsztatu wcelu wyjasnienia co jest, samochod zostal podlaczony pod komputer i wyszedl bład jakiegos czujnika ktory znajduje sie pod kierownica, Blad zostal usuniety , wyjechalem z warsztatu i znowu zapalila sie kontrolka , za 2 dni jezeli to nie zniknie mam byc spowrotem w warsztacie, ale chcialbym zasiegnac porady zeby nie byc (zielony) czy ktos z was mial podobny problem
przeczytalem post http://forum.fordclubpolska.org/show...=esp+kontrolka
opis problemu troche pasuje do mojego , ale czy napewno ?
wirus12 - 14-05-2009 20:56
czy przy wymianie klockow z tylu lub prac wykonywanych przy przednich kolach moglo dojsc do odlaczenia jakiegos czunika ( gdzie go szukac ) dzwonilem do warsztatu i sugeruja mi regulacje zbieznosci , ale odajac samochod nie mialem takich problemow ,i jeszcze jeden objaw kiedy zapalam samochod to kontrolka gasnie , nastepnie zaczynam krecic kierownica (stojac) zapala sie i juz nie gasnie . prosze o podpowiedz za tydzien wyjezdzam na urlop z cala rodzina i chcialbym miec ten system sprawny
wirus12 - 18-05-2009 18:02
no to sobie sam odpowiem , po wymianie sprzegla i dwumasu , poleciala geometria , i to trzeba ustawic , ale to zabieg powinien byc zrobiony zaraz po wymianie , generalnie byla rozpieta kierownica i musiala poleciec o jeden obrot w lewa strone dlatego czujnik dawal zle odczyty jak zaczynalem krecic kierownica w lewą , takze mam po klopocie i wreszcie cisze w samochodzie , To dziwne ze na forum nikomu to sie nie przytrafilo