ďťż

Zapłon - zimny pali, leciutko ciepły dużo gorzej, gorący ok

Zobacz wypowiedzi

Zapłon - zimny pali, leciutko ciepły dużo gorzej, gorący ok





johhny - 24-06-2006 13:05
Zapłon - zimny pali, leciutko ciepły dużo gorzej, gorący ok
  Witam

Właśnie, jak w temacie, gdy zapalam zimny silnik pali od razu bez kłopotu, gdy przejade nim kawałeczek drogi, choćby kilometr i wyłącze silnik to za chwilę ma problem z zapłonem, muszę pokręcić trochę, żeby zatrybił.
Jak jest z kolei gorący (przejadę nim kilkadziesią kilometrów) i wyłączę to nie ma za chwilę kłopotu z zapłonem. Czyli gdy jest lekko ciepły to jest kłopot.
Co to może być?




low_radiation - 24-06-2006 16:47
witaj Johnny!
  spoko myślę że nic Twojemu pupilowi nie dolega. Przy zimnym silniku działa automatyczne ssanie- efekt pali ok. Z kolei przy gorącym odpala na optymalnej mieszance. Przy ledwo ciepłym zapodaje wzbogaconą mieszankę do ciepłego kolektora ta szybko odparowuje- efektem czego jest chwilowe zadławienie silnika- spróbuj przy rozzuchu lekko wcisnąć pedał gazu- "przewentylujesz" komory spalania. - u mnie pomaga...! pozdr.



gabrys - 02-07-2006 10:49
tez tak mialem w 16.16v po wymianie popychaczy ustalo tylko ze to jest duzy koszt okolo 600 zł



xedos1 - 03-07-2006 07:34
Mam to samo w MKIII 1.8 16V. Rano w garażu odpala idealnie, jak wyjade przed dom zostawie go, przyjde po śniadaniu to musze go dydłać ok 4 sekundy. Przy gorącym silniku jest ok.




destroyerr - 03-07-2006 11:57
To normalne.
Jak silnik jest trochę ciepły zmniejszane.wyłączane jest ssanie, podawana inna mieszanka, a że silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany nie chce od razu zatrybić.
Jak jest zaś gorący to problemu nie ma.
Na zimnym jest większe ssanie, więc zapala od razu.

Było na forum, pozdrawiam



LordMar - 04-07-2006 08:47
tez zauwazylem podobnie w MKIII 1.8 16v - jak zimny to pali od kopa ale jak troche cieplejszy to dziwnie zdycha po zapaleniu i trzeba troche go pomeczyc zeby zapalil



chomarek - 23-06-2007 01:40
Znalazł już ktoś lekarstwo na utrudniony zapłon lekko rozgrzanego silnika? Bo u mnie jest to samo.



ace2 - 23-06-2007 08:42
U mnie serwis walczyl z tym 3 dni i dupa. Wymienili pompe paliwa ale efekt jest taki sam po krotkim czasie. Generalnie nowoczesne auta maja palic od pierwszego pstrykniecia zawsze nie zaleznie od okolicznosci. Ford popelnil kilka bledow konstrukcyjnych i sa tego efekty. ASO stwierdzilo ze te pompy sa do d... i za daleko lub w zlym miejscu.



chomarek - 06-07-2007 14:16
Witam!
Problem utrudnionego odpalania na lekko rozgrzanym silniku rozwiązany. W moim przypadku była to nieszczelność w dolocie, a dokładnie źle dokręcona jedna śruba od przepustnicy. Odkryłem to przypadkowo podczas czyszczenia ww przepustnicy. Samochód odpala rewelacyjnie bez dodawania delikatnie gazu, bez czekania aż pompa dobije ciśnienia.

Dodam, że byłem z tym problemem 2 razy w serwisie. U nich oczywiśćie wszystko ok. Śilnik przechodzi wszystkie testy, nie ma żadnych błędów. Ponadto stwierdzili, że to częsta usterka i nie do usunięcia, bo tak skonstruowany jest układ paliwowy.

Wcześniej sam wymieniłem kable, świece i wyczyściłem silniczek krokowy, sprawdziłem połączenia elktryczne. Na koniec czyszczenie przepustnicy i dokładne dokręcenie wszystkich śrub i jest OK.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •