Zaśniedziałe świece - silnik szarpie
bodziotx - 20-06-2010 13:11
Zaśniedziałe świece - silnik szarpie
Witam.
Jakiś rok temu miałe problem z szarpaniem silnika, wymieniłem cewkę, świece i kable zapłonowe i było ok. Niestety tylko do czasu jednej z ulew w tym roku. Ostatnio znów zaczął mi szarpać silnik, pomyślałem, że znów cewka bo w sumie to kupiłem jakąś tanią prawdopodobnie made in CHINA. To teraz kupiłem nówkę BERU i myślałem, że będzie git. Silnik zaczął działac lepiej, ale znów czasem zaszarpie. Wykręciłem świece i okazało się że były zaśniedziałe na końcach gdzie nachodzą kable. Fajki od kabli w środku tez miały śniedź.
Teraz pytanie czy znów mam wymienić kable zapłonowe, które nie mają nawet 10000km przejechane i świece?
Od czego to dziadostwo tak pada? Dodam że mam LPG sekwencyjny. Jakich świec mam używać żeby działao dłużej niż 5 tys km ( do tej pory brałem Fordowskie świece Motorcrafta).
Pozdrawiam
bodziotx - 20-06-2010 22:38
W sumie nikt nie odpowiedział ale doszedłem co i jak sam i może moje doświadczenie komuś się przyda.
Okazało się że kable zapłonowe które kupiłem rok temu miały o jakieś 2 cm dłuższe fajki niż oryginalne kable, przez co świeca po podlączeniu do kabla nie wchodziła w wewnętrzne uzwojenia fajki (wogóle nie blokowała się w fajce). Podejrzewam, że przy obciążeniach iskra przeskakiwała bo nie było bezpośredniego kontaktu uzwojenia wewnętrznego ze świecą i przez to świece się zaśniedziały i silnik przerywał.
Smutne jest to, że doszedłem do tego dopiero po roku po wymianie 2-krotnie świec i wymianie cewki :(
Ale teraz powinno być git.
Repa3r - 21-06-2010 07:03
Mam bardzo podobny problem . Focus 2003 kombi 1.6
Mianowicie tydziń temu zmieniłem świece orginalne PLATINIUM i od wczoraj coś jet nie tak . Szarpie na kilka sposobów :
1). Podczas jazdy przy całkowitym puszczeniu puszczeniu pedału gazu delikatnie szarpie go 1 do tyłu , a przy ponownym dodaniu gazu czuć szarpnięcie do przodu .
2). Szarpie go przy rozpędzaniu najczęściej przy jeździe pod górę na 2 , 3 biegu , na innych tez to występuje ale rzadziej
3).Często też czuć szarpnięcie zaraz po puszczeniu sprzegła i zmianie biegu
W serwisie przy wymianie świec stwierdzili ze kable sa OK ( wymieniałem w styczniu ) jak pisałem świece są nowiutkie od tygodnia .
Czy to moze być sprzegło czy cewka . Prosze o jakieś rady bo juz nie mam siły do tego auta co miesiąc coś sie jeb.... od pół roku .
Pozdrawiam
bodziotx - 21-06-2010 08:47
To widać, że podobne objawy jak moje. A kable są takie, że jak wyjmiesz kabel i świece i zalozysz świece do fajki to się trzyma na wewnętrznym uzwojeniu fajki?
Czy szarpie ci mocno jak np jadąc 50 km/h wrzucisz 4 i zaczniesz przyśpieszać? Wtedy są duże obciązenia i mi właśnie w takich sytuacjach najbardziej sie to objawiało.
U mnie rok temu to miałem takie same rzeczy jak mi padła cewka zapłonowa.
Pozdrawiam
Repa3r - 22-06-2010 09:44
dokładnie tak jak mówisz . Najbardziej szarpie przy rozpędzaniu na 3 od 20km/h i na 4 od kolo 50 na 1 jest względnie ok , na 2 tylko przy rozpedzaniu pod górke . Tak jak juz pisałem niedość ze kable wymieniałem w styczniu , to jeszcze za komplet świec dałem 100 pln i dupa , bo stare wyrzuciłem .
bodziotx - 24-06-2010 00:45
Dopiero teraz mam chwilkę żeby odpisać.
U mnie problem jest juz rozwiazany więc proponuje jako pierwszą wymienić cewkę (o ile masz dobre kable zapłonowe, tzn długość tak że jak wyjmiesz fajke kabla i włożysz świecę to świeca haczy o wewnętrzne uzwojenie kabla).
Cewka z tego co wiem to jest rzecz zawodna w fokach, więc w niej bym szukał przyczyny.
Nie polecam kupowania tanich zamienników typu NO NAME czy Made in China bo będzie lipa. Na teraz kupiłem cewkę BERU przez allegro, sprzedawał sklep z Pruszkowa. Dałem za nią 150 zł i działą dobrze, a z tego ci wiem to BERU jest firmą wysokiej klasy.
Przed zakupami wykręć świece i nawet na oko zobacz ich stan, będziesz wiedział czy coś nie tak jest. Jak będą okopcone świece to znaczy że iskra nie dochodzi i albo cewka, albo kable.
Tyle co wiem (tylko zaznaczam, że mechanikiem ne jestem i gwarancji że to jest to nie daje)
Pozdrawiam