ďťż

zwiększenie dawki rozruchowej silnika - czy nie za drogo?

Zobacz wypowiedzi

zwiększenie dawki rozruchowej silnika - czy nie za drogo?





beni_beni - 14-04-2008 15:56
zwiększenie dawki rozruchowej silnika - czy nie za drogo?
  Witam. Mam problem z Galaxy '98 1.9 AFN, otóż zauważyłem chyba dość często występujący problem z gorszym odpalaniem na ciepłym silniku. Dostałem od znajomego tel. do gościa który sie tym zajmuje (Białystok), zadzwoniłem i mi zaśpiewał 600 zł za podniesienie dawki rozruchowej oraz ze muszę zostawić mu samochód na cały dzień.
Czy to aby nie jest zbyt wygórowana cena?




grinio - 14-04-2008 16:02

  Zdecydowanie za duzo !!
Przeciętnie taka operacja kosztuje u tunera ok 200pln a przy okazji zmiany softu jest gratis.
Poszukaj kogoś innego
Pozdrawiam



beni_beni - 14-04-2008 16:15

  a może ma ktoś z Was jakieś namiary na kogoś kto by mi to zrobił w moich okolicach ? może być Białystok



piotr14758 - 14-04-2008 18:52

  No, no, niektórzy to mają odwagę. Operacja zmiany dawki trwa kilkanaście sekund i można ją zrobić za pomocą VAG-a.


wybieramy 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy ale ten jest dla AFN)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .





beni_beni - 14-04-2008 22:07

  Koleś mówił że musi zmienić całe mapy paliwowe w epromie i zmienić kości flash w komputerze. dlatego to tyle kosztuje. patrze ze chyba kontroler VAG to przydatne urządzenie ;) muszę pomyśleć nad zakupem ;) jaki będzie pasował do mojego samochodu?



poll - 14-04-2008 23:00

  Ja złącze kupiłem na allegro na USB a VAGa mam z neta i sam sobie mogę zobaczyć cojest nie tak w aucie.



zibi187 - 14-04-2008 23:23

  Cytat:
No, no, niektórzy to mają odwagę. Operacja zmiany dawki trwa kilkanaście sekund i można ją zrobić za pomocą VAG-a.


wybieramy 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy ale ten jest dla AFN)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .
Piotr możesz podać kod do Galaxy 96r. z silnikiem 1Z



grinio - 17-04-2008 10:36

  Cytat:
No, no, niektórzy to mają odwagę. Operacja zmiany dawki trwa kilkanaście sekund i można ją zrobić za pomocą VAG-a.


wybieramy 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy ale ten jest dla AFN)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

Nie zupełnie jest tak jak piszesz . Owszem można vagiem zmienić dawke rozruchową ale w bardzo niewielkim stopniu, dlatego nie zawsze daje to oczekiwany efekt, a jeżeli już pomoże to za jakiś czas znowu powróci problem z zapalaniem. Skutecznie i trwale można to poprawić tylko modyfikując mapy startowe w ECU.
Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •