zwiększenie dawki rozruchowej silnika - czy nie za drogo?
beni_beni - 14-04-2008 15:56
zwiększenie dawki rozruchowej silnika - czy nie za drogo?
Witam. Mam problem z Galaxy '98 1.9 AFN, otóż zauważyłem chyba dość często występujący problem z gorszym odpalaniem na ciepłym silniku. Dostałem od znajomego tel. do gościa który sie tym zajmuje (Białystok), zadzwoniłem i mi zaśpiewał 600 zł za podniesienie dawki rozruchowej oraz ze muszę zostawić mu samochód na cały dzień.
Czy to aby nie jest zbyt wygórowana cena?
grinio - 14-04-2008 16:02
Zdecydowanie za duzo !!
Przeciętnie taka operacja kosztuje u tunera ok 200pln a przy okazji zmiany softu jest gratis.
Poszukaj kogoś innego
Pozdrawiam
beni_beni - 14-04-2008 16:15
a może ma ktoś z Was jakieś namiary na kogoś kto by mi to zrobił w moich okolicach ? może być Białystok
piotr14758 - 14-04-2008 18:52
No, no, niektórzy to mają odwagę. Operacja zmiany dawki trwa kilkanaście sekund i można ją zrobić za pomocą VAG-a.
wybieramy 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy ale ten jest dla AFN)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa
Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .
beni_beni - 14-04-2008 22:07
Koleś mówił że musi zmienić całe mapy paliwowe w epromie i zmienić kości flash w komputerze. dlatego to tyle kosztuje. patrze ze chyba kontroler VAG to przydatne urządzenie ;) muszę pomyśleć nad zakupem ;) jaki będzie pasował do mojego samochodu?
poll - 14-04-2008 23:00
Ja złącze kupiłem na allegro na USB a VAGa mam z neta i sam sobie mogę zobaczyć cojest nie tak w aucie.
zibi187 - 14-04-2008 23:23
Cytat:
No, no, niektórzy to mają odwagę. Operacja zmiany dawki trwa kilkanaście sekund i można ją zrobić za pomocą VAG-a.
wybieramy 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy ale ten jest dla AFN)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa
Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Piotr możesz podać kod do Galaxy 96r. z silnikiem 1Z
grinio - 17-04-2008 10:36
Cytat:
No, no, niektórzy to mają odwagę. Operacja zmiany dawki trwa kilkanaście sekund i można ją zrobić za pomocą VAG-a.
wybieramy 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy ale ten jest dla AFN)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa
Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .
Nie zupełnie jest tak jak piszesz . Owszem można vagiem zmienić dawke rozruchową ale w bardzo niewielkim stopniu, dlatego nie zawsze daje to oczekiwany efekt, a jeżeli już pomoże to za jakiś czas znowu powróci problem z zapalaniem. Skutecznie i trwale można to poprawić tylko modyfikując mapy startowe w ECU.
Pozdrawiam