ďťż

2003 tdci 1,8 spadek mocy po wymianie oleju

Zobacz wypowiedzi

2003 tdci 1,8 spadek mocy po wymianie oleju





cyberman - 02-08-2009 14:14
2003 tdci 1,8 spadek mocy po wymianie oleju
  Witam,

Zakupiłem niedawno focusa tdci 1,8 115km. Poprzedni właściciel twierdził, że lał olej zalecany przez forda do tego modelu, czyli pewnie formula E lub F. Formula E jest już raczej nie do kupienia, a w sklepie polecono mi olej motorcrafta XR synth 5w30 i taki zalałem (formula E i F to też 5w30). Po zmianie oleju i przejechaniu kilkunastu/dziesięciu kilometrów silnik strasznie się zmulił. nie ma już takiego przyjemnego kopa po przekroczeniu ok 1700 RPM. Zmiana oleju zbiegła się z zatankowaniem innego paliwa niż wcześniej (bp zamiast na shellu), znajomy mechanik stwierdził, że pewnie miałem pecha i wlałem trefne paliwo, zalecił je wyjeździć i nalać takie jak poprzednio. Wyjeździłem, nalałem to co zwykle i jest tak samo, może troszkę lepiej, a może to autosugestia. Moje pytanie jest takie. Gdy zauważyłem ten spadek mocy przeczytałem w instrukcji, że, zamiast oleju formula można:

Cytat:
zastosować olej o lepkości SAE 5W-30,
SAE 5W-40 lub SAE 10W-40, w
zależności od temperatury otoczenia,
spełniający wymagania specyfikacji
ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3. Użycie
tych olejów może wydłużyć czas
rozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, a
także zwiększyć zużycie paliwa i emisję
spalin.
Czy problem spadku mocy może byc spowodowany spełnianiem przez wlany olej specyfikacji ACEA A3/B3 (wlany XR synth spełnia A3/B4)? Znajomy stwierdził, że jeśli jednak wcześniej był w silniku gorszy olej (np. półsyntetyk) ten wlany mógł wymyć nagary i spowodować rozszczelnienie pierścieni tłokowych/zaworów/popychaczy. Stwierdził też, że po przejechaniu 450km na tym oleju jest on dosyć czysty (sprawdzany na bagnecie) i gdyby wymył nagary to byłby już całkiem czarny. Zastanawiam się teraz co zrobić, czy zlać ten olej i nalać formulę F? Proszę o poradę. Dodam, że zużycie paliwa również nieco wzrosło.

Pozdrawiam




motorek26 - 02-08-2009 19:37

  myślę że to nie wina oleju prędzej bym sprawdzil stan turbiny czy coś tutaj sie nie dzieje
lub wymień filtr paliwa jeżeli nie wymieniałeś



cyberman - 03-08-2009 10:07

  Dziś rano przed wyjazdem "sprawdziłem" turbinę. Kolega poradził, żeby sprawdzić czy gumowe łącznice rury intercoolera nabrzmiewają przy dodawaniu gazu i tak się dzieje. Wiążę to z olejem, gdyż cały problem powstał bezpośrednio po jego wymianie (ok. 30 km). Co więcej zaczął od tego czasu więcej palić, dokładnie jeszcze nie wiem o ile ale napewno więcej. Filtr paliwa i powietrza wymieniałem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •