ďťż

cewki zapłonowe - częste awarie...

Zobacz wypowiedzi

cewki zapłonowe - częste awarie...





konradd - 10-03-2009 16:54
cewki zapłonowe - częste awarie...
  Witam wszystkich,

Od zeszłego roku już trzeci raz strzeliła mi cewka zapłonowa. Jako, że znajduję względnie dużo postów w necie, mówiących, że "w fokach cewki lecą...", a jako laik-mechanik nie potrafię wyjaśnić przyczyny, proszę doświadczonych kolegów o jakieś pomysły, co może powodować taki stan rzeczy.

Mam nadzieję, że temat ten dzięki Wam zawierał będzie coś w rodzaju serii porad - co po kolei sprawdzić, żeby znaleźć przyczynę palenia ww cewek - dla przyszłych szukających.

Pozdrawiam.




Dinar - 10-03-2009 17:32

  Masz gaz i może założyłeś mocniejsze świece,wieloelektrodowe,może kable o innych oporach i to powoduje że cewki padają.



mondeo70235 - 10-03-2009 17:56

  kolego zakładaj do gazu orginalne jednoelektrodowe świece,ja wymieniłem cewke trzy lata temu zrobione około 80.000 tys km i jest oki,pomimo że zona jezdzi foczka 1,8 +LPG I tak jak kolega Dinar napisał w dużym procencie to świece



konradd - 12-03-2009 09:43

  Widzę, że nie ma więcej pomysłów, więc odpowiadam, że świece to standardowe jednoelektrodowe Motorcrafta (nie pamiętam symbolu) ale takie jak Ford zaleca, podobnie kable WN.

Dodatkową informacją jest fakt, iż na kilka dni przed spaleniem cewki, odczułem minimalny okresowy spadek mocy silnika (w normalnej, miejskiej jeździe - bez szaleństw). Dziś jestem po wymianie cewki (pierwsza wymieniona na Craft'a, druga na Femi, teraz na Motorcrafta, zobaczymy...). Auto oczywiście dużo żywsze.

Jakieś dodatkowe sugestie, co może być przyczyną? (najlepiej z uzasadnieniem, dlaczego to czy tamto może być powodem)

Pozdrawiam,




piotras.w - 20-03-2009 20:12

  Ford najlepiej pracuje na świecach ,przewodach i cewce zapłonowej Motorcrafta .
Przestrzegam przed montowaniem chińskich cewek zapłonowych ( potrafią wypalić dziurę w tłoku)



konradd - 20-03-2009 20:35

  Cytat:
Ford najlepiej pracuje na [wiecach ,przewodach i cewce zapBonowej Motorcrafta Obecnie właśnie mam taki zestaw i nie ukrywam, że liczę na niego...
Nadal jednak nie rozumiem mechanizmu psucia si cewki w zależności od takich czy innych świec czy kabli WN ? Czy chwilowe wejście na 5-6k obrotów (np przy dynamicznym wyprzedzaniu) może być przyczyną (jeśli nie bezpośrednią to chociaż w jakimś stopniu - więcej impulsów/sek. zwiększone wydzielanie energii, zwiększone nagrzewanie uzwojenia, itp) ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •