X
ďťż

czas grzania diesla

Zobacz wypowiedzi

czas grzania diesla





radek84 - 21-05-2010 22:10
czas grzania diesla
  Witam fanów focusa,

Proszę o Wasze opinie i porady.

Mój post dotyczy czasu nagrzania sie silnika do poziomu normy czyli pionowa strzałka (90 stopni).
Po nocnym postoju gdy rano odpalam moja foczke na dworze jest temperatura ok 10 stopni. Do pracy jade 10 km (część drogi pokonuje przez misato) i po ok 3 km w kabinie czuje że pomału leci cieplutkie powietrze i w tym czasie strzałka z temperatury zaczyna powolutku ruszać. Gdy dojeżdzam do pracy to w samochodzie jest naprawde ciepło, natomiast silnik nie osiąga 90 stopni (mam na mysli, że strzałka nie jest pionowo), ma około 70 stopni. Chciałbym podkreślić, że go nie żyłuje i jade maksymalnei na wysokim biegu, co sie wiąże z tym, że nie mam wysokich obrotów. Gdy pewnego dnia bardzo mi sie spieszyło do pracy to jechałem troszke energiczniej (na wyższych obrotach) i 90 stopni osiagnąłem. Gdy w ciągu dnia kilka razy odpalam autko i jade po mieście lub wyskakuje na A4 to temperatura rośnie znaczie szybciej niż po porannym odpaleniu. Gdy niedawno byłem w górach i jak można sobie wyobrazić jeździłem po górkach to pomimo nocnego postoju i wystartowaniu temperatura rosła znacznie szybciej.
Aha, chciałbym podkreślić, że zanim temperatura dojdzie do 90 stopni to zdaża się, że na postoju strzałka delikatnie sie cofa i po ruszeniu znowu rośnie aż osiągnie te 90 stopni i tak pozostaje.
Moje pytanie jest nastepujące, czy po przejechaniu tych 10 km po nocnym postoju jest to możliwe, że przy spokojnej jeżdzie samochód może nie osiągnąć tych 90 stopni?




phantom-kk - 21-05-2010 23:01

  Możliwe. Jak sam zauważyłeś zależy to od stylu jazdy.



cezarg1410 - 22-05-2010 10:07

  Cytat:
Witam fanów focusa,

Proszę o Wasze opinie i porady.

Mój post dotyczy czasu nagrzania sie silnika do poziomu normy czyli pionowa strzałka (90 stopni).
Po nocnym postoju gdy rano odpalam moja foczke na dworze jest temperatura ok 10 stopni. Do pracy jade 10 km (część drogi pokonuje przez misato) i po ok 3 km w kabinie czuje że pomału leci cieplutkie powietrze i w tym czasie strzałka z temperatury zaczyna powolutku ruszać. Gdy dojeżdzam do pracy to w samochodzie jest naprawde ciepło, natomiast silnik nie osiąga 90 stopni (mam na mysli, że strzałka nie jest pionowo), ma około 70 stopni. Chciałbym podkreślić, że go nie żyłuje i jade maksymalnei na wysokim biegu, co sie wiąże z tym, że nie mam wysokich obrotów. Gdy pewnego dnia bardzo mi sie spieszyło do pracy to jechałem troszke energiczniej (na wyższych obrotach) i 90 stopni osiagnąłem. Gdy w ciągu dnia kilka razy odpalam autko i jade po mieście lub wyskakuje na A4 to temperatura rośnie znaczie szybciej niż po porannym odpaleniu. Gdy niedawno byłem w górach i jak można sobie wyobrazić jeździłem po górkach to pomimo nocnego postoju i wystartowaniu temperatura rosła znacznie szybciej.
Aha, chciałbym podkreślić, że zanim temperatura dojdzie do 90 stopni to zdaża się, że na postoju strzałka delikatnie sie cofa i po ruszeniu znowu rośnie aż osiągnie te 90 stopni i tak pozostaje.
Moje pytanie jest nastepujące, czy po przejechaniu tych 10 km po nocnym postoju jest to możliwe, że przy spokojnej jeżdzie samochód może nie osiągnąć tych 90 stopni?
Cofanie się wskazówki też mialem.... ale w zimę :?

Szybkość grzania Diesla ewidentnie zależy od stylu jazdy. W zimę przy spokojnej jeździe nigdy go nie zagrzejesz do 90 stopni a jak ostrzej pojedziesz to tak.
Wydaje mi się że jest to możliwe. Ale pewien nie jestem...



Jakoob - 22-05-2010 11:35

  Radek spokojnie, wszystko jest w porządku. Diesel się zawsze długo grzeje i nie widzę nic niepokojącego w tym co piszesz. Co do cofania się wskazówki temperatury choć co prawda ja mam benzynę, ale jak zaczyna wchodzić na pole nazwijmy je "normal"-biała przestrzeń na wskaźniku i zatrzymam się np. na światłach to też milimetr-dwa spada jak temperatura otoczenia jest raczej niska, tak jest w tym aucie od nowości. Być może jakby wyłączyć nawiew ciepłego powietrza i wentylator na 0 to by nie spadła.




radek84 - 22-05-2010 14:47

  Cytat:
Radek spokojnie, wszystko jest w porządku. Diesel się zawsze długo grzeje i nie widzę nic niepokojącego w tym co piszesz. Co do cofania się wskazówki temperatury choć co prawda ja mam benzynę, ale jak zaczyna wchodzić na pole nazwijmy je "normal"-biała przestrzeń na wskaźniku i zatrzymam się np. na światłach to też milimetr-dwa spada jak temperatura otoczenia jest raczej niska, tak jest w tym aucie od nowości. Być może jakby wyłączyć nawiew ciepłego powietrza i wentylator na 0 to by nie spadła. Dziekuje za uspokojenie moich watpliwości. Też wydawało mi sie, że jest ok, ale wolałem sie poradzić. Sądze, że zbyt zwracam uwage na całą prace mojego dieselka. Z jednej strony dobrze, bo dbam o niego, a z drugiej niepotrzebnie sie czymś przejmuje :) Czyli wszytsko jest ok z ta temperaturą i nie ma co szukac dziury w całym :) Każdy dzień to inna temperatura i inna reakcja silnika. Najważniejsze, że nie przechodzi powyżej 90 stopni i włancza sie wentylator wtedy kiedy jest potrzebny :)

Chciałbym jeszcze zapytać czy podczas uruchamiania samochodu po nocnym postoju zdaża Ci sie, że samochód wchodzi na troszke większe obroty, lekko ponad tą ostatnia kreske przed 1000 obrotów, a potem sam schodzi poniżej kreski. Czy jest to związane z tym, że po dłuzszym postoju potrzebuje troche więcej mocy, żeby zakręcic i dlatego ma ciutke większe obroty a potem wskakuje na normalne. Każde kolejne odpalenie to już są obroty poniżej tej przedostatniej kreski czyli tak jak zwykle.



radek84 - 22-05-2010 14:53

  Cytat:
Cofanie się wskazówki też mialem.... ale w zimę

Szybkość grzania Diesla ewidentnie zależy od stylu jazdy. W zimę przy spokojnej jeździe nigdy go nie zagrzejesz do 90 stopni a jak ostrzej pojedziesz to tak.
Wydaje mi się że jest to możliwe. Ale pewien nie jestem...
Wielkie dzięki za porade. Jestem tego samego zdania co Ty, wszystko zależy od tego jaką ciężką ma sie noge.



Jakoob - 22-05-2010 15:16

  Cytat:
Chciałbym jeszcze zapytać czy podczas uruchamiania samochodu po nocnym postoju zdaża Ci sie, że samochód wchodzi na troszke większe obroty, lekko ponad tą ostatnia kreske przed 1000 obrotów, a potem sam schodzi poniżej kreski. Czy jest to związane z tym, że po dłuzszym postoju potrzebuje troche więcej mocy, żeby zakręcic i dlatego ma ciutke większe obroty a potem wskakuje na normalne. Każde kolejne odpalenie to już są obroty poniżej tej przedostatniej kreski czyli tak jak zwykle. Ja mam benzynę i po zapalaniu rano leci aż pod 2 tys obrotów :wink: To, że masz ciut wyższe obroty przez moment też normalne.

Wszystko masz oki z obrotami, temperaturą, kątem położenia wskazówki, wykres przyrostu temperatury w jednostce czasu też wygląda prawidłowo itp. itd. :D



radek84 - 22-05-2010 15:55

  Cytat:
Ja mam benzynę i po zapalaniu rano leci aż pod 2 tys obrotów To, że masz ciut wyższe obroty przez moment też normalne.

Wszystko masz oki z obrotami, temperaturą, kątem położenia wskazówki, wykres przyrostu temperatury w jednostce czasu też wygląda prawidłowo itp. itd.
Dzięki za pomoc. Widze, że znasz sie na rzeczy. :)
Podaj jakieś namiary na siebie, może gg lub maila, to wrazie czego jak bede miał jakieś pytania to odezwe sie bezpośrednio do Ciebie.
Pozdrawiam,
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.