ďťż

jak dział sonda lambda i jakie sa skutki jej uszkodzenia?

Zobacz wypowiedzi

jak dział sonda lambda i jakie sa skutki jej uszkodzenia?





adi - 16-04-2005 12:14
jak dział sonda lambda i jakie sa skutki jej uszkodzenia?
  witam,
kolejne moje zapytanie dotyczy sondy lambda-:)
byłem u mechanika i wszedł pod auto i jakims volto lub ampero mierzem badał dziłanie mojej lambdy-kazał mi dodawac gazu i idejmowac po czym stwierzdił ze troszke"sieje napiecie"ta moja lambda--mowi ze czasem ponad 1volta daje,tylko....ze ja nie wiem co to znaczy???
co to za napiecie na tej sondize i co ona robi za co odpowiada i jaka jest jej rola dokładnie prosze krok po kroku mi opowiedzcie-bo oprócz tego ze bada sklad mieszanki i reguluje go -tylko ze nie wiem jak-to ja nic wiecej o dziłaniu i roli sody lambda nie wiem.
i czy jak ona zle dziala moze auto za duzo palic?
choc niby na komputerze u "gazownikow"jak ustawiali mi skład mieszanki itd to mowili ze "sonda dobrez działa w całym zakresie"

prosze krok po kroku odpowiedzcie mi jka to jest z rtym dziłaniem i na czym ono DOKŁADNIE polega!!!!! i jakie moga byc "błedy" i niedomagania i ich skutki.
i czy to moze miec zwiazek z moim postem na temat podwyzszonych wolnych obrotów ?
a jeszce dopytam:czy podwyzszone wolne obroty do ok 900-1000 moga byc przyczyna wiekszego o ok 1,5 -2 litrów spalania gazu i w miescie i w trasie?miasto 15-trasa12l gazu!!!

Dziekuje bardzo i prosze o wyczerpujacą odpowiedz.
pozdrowionka




Assan - 16-04-2005 12:47
Wpisz w wyszukiwarce-taka opcja u samej góry "szukaj" hasło "lambda"a napewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie. Dosc duzo było pisane



adi - 16-04-2005 13:08
włąsnie zgodnie z rada przeczytałem posrty dotyczace sondy lambda i znlazłem wzmianke o czujniku temperatury-to to co w blok silnik jest wkrecae i daje odczyt na deske rozdzielcza?
bo w przypadku mojego mk1 strzałka od temperatury stoi ciutek nizej niz na połowie,a jak "gazownicy" podłaczyli mi autko pod laptopa to tam na temperturze był wskaznie 69-70stopni-wiec chyba wszystko ok?
termostat tez powinien byc w takim razie w pozadku bo stzrałka nie wriurie-po prostu podnosi sie naprmalnie i zatrzymuje koło połowy i tak sobie stoi cały czas!
wiec chyba w tej materi wszytsko ok?
a mam jeszce taki objam ze dodajac gazu delikatnie ale płynnie od 2000-300obr silnik tak jakby"przerywa"w tym zakresie obrotów po prostu jest to bezsprzecznie wyczuwalne wiec wg mnie jemu jak by barkowało paliwa a nie zalewał sie?dobrze mysle?
pozdrowionka!



AT - 18-04-2005 13:09
Cytat:
bo w przypadku mojego mk1 strzałka od temperatury stoi ciutek nizej niz na połowie, To jest OK
Cytat:
a jak "gazownicy" podłaczyli mi autko pod laptopa to tam na temperturze był wskaznie 69-70stopni-wiec chyba wszystko ok? To chyba trochę za mało - na rozgrzanym silniku temperatura powinna wynosić coś ok. 90 stopni jeżeli się nie mylę.

Adam




adi - 18-04-2005 18:37
To chyba trochę za mało - na rozgrzanym silniku temperatura
  a mysliszze o mzoe byc przyczyna załaczania sie tego-nie wiem co to jest i jak sie fachowo nazywa-ale tego czegos co wzbogaca skłąd miesznaki jak na zimnym silniku?i czy to dizła tylko w odniesieniu do paliwa czy gazu tez?
czy moze to jest powodem mojego zbyt wysokiego spalania?
pozdrowionka



AT - 18-04-2005 18:59
Głowy za to nie dam ( :) ), ale wydaje mi się, że niedogrzany silnik będzie więcej palił. Może poczytaj tematy dotyczące wymiany termostatu - ci, co dokonywali tej operacji mogą coś więcej na ten temat powiedzieć.

Adam



marcinek81 - 18-04-2005 19:24
witam:):)
  ja proponuje sprawdzic wszystko u dobrego elektronika bo inaczej bedziesz ladowal kase a cos bedzie nadal sie dziala przyczyna szarpania moze byc cewka , sonda i wiele innych rzeczy w moim przypadku padl komputer a przed tym wymienilem sonde trzykrotnie w ciagu szesciu miesiecy takie jest moje zdanie dobry elektronik znajdzie przyczyne pozdrawiam:):))



Slawko - 18-04-2005 19:47
Cytat:
byłem u mechanika i wszedł pod auto i jakims volto lub ampero mierzem badał dziłanie mojej lambdy-kazał mi dodawac gazu i idejmowac po czym stwierzdił ze troszke"sieje napiecie"ta moja lambda--mowi ze czasem ponad 1volta daje,tylko....ze ja nie wiem co to znaczy??? Nic nie sieje, jest prawidłowo.
Cytat:
mam jeszce taki objam ze dodajac gazu delikatnie ale płynnie od 2000-300obr silnik tak jakby"przerywa"w tym zakresie obrotów po prostu jest to bezsprzecznie wyczuwalne wiec wg mnie jemu jak by barkowało paliwa a nie zalewał sie?dobrze mysle? Źle myslisz. Objaw taki może być zarówno przy ubogiej mieszance(mało paliwa), jak i przy zbyt bogatej (za dużo paliwa)
Cytat:
a jeszce dopytam:czy podwyzszone wolne obroty do ok 900-1000 moga byc przyczyna wiekszego o ok 1,5 -2 litrów spalania gazu i w miescie i w trasie?miasto 15-trasa12l gazu!! to nie są podwyższone obroty. Są normalne (prawidłowe)

Ogólnie rozpisujesz się o zbyt wysokim spalanie, ale czego :?: LPG(gaz) i Pb(benzyna), czy samo LPG, czy tylko Pb.
Cytat:
a jak "gazownicy" podłaczyli mi autko pod laptopa to tam na temperturze był wskaznie 69-70stopni-wiec chyba wszystko ok? Trudno powiedzieć , ale jesli to jest maxymalna temperatura , to stanowczo za mało. Prawidłowa temperatura w pełni nagrzanego silnika wacha sie pomiedzy 90, a 100st,C(średnio 95-96)
Cytat:
byłem u mechanika i wszedł pod auto i ........... stwierzdił ze troszke"sieje napiecie"ta moja lambda-...................... Zmień mechanika.

A tak naprawde to o co pytasz w tym temacie, bo nie kończysz jednego a zaczynasz drugi i nie wiadomo o co chodzi.



Mondzio - 19-04-2005 07:10
Cytat:
mk1 strzałka od temperatury stoi ciutek nizej niz na połowie,a jak "gazownicy" podłaczyli mi autko pod laptopa to tam na temperturze był wskaznie 69-70stopni-wiec chyba wszystko ok? to normalne - temp silnika to owszem okolo 90 C ale ten odczyt z laptopa odnosi sie do czujnika na parowniku. Tam jest chlodniej ( lepsze oddawanie do otoczenia, rozprezanie gazu... czy tez kwestia samego czujnika) i rzeczywiscie u mnie jest podobnie a tak jak Ty mam Bingo.

Cytat:
a mysliszze o mzoe byc przyczyna załaczania sie tego-nie wiem co to jest i jak sie fachowo nazywa-ale tego czegos co wzbogaca skłąd miesznaki jak na zimnym silniku?i czy to dizła tylko w odniesieniu do paliwa czy gazu tez? za ten stan rzeczy odpowiada ( przynajmniej w moim mniemaniu i jesli sie myle to poprawcie) zawor bocznikujacy wraz z "madroscia komputera" uzalezniona od temp silnika i calego ukladu dolotowego - temp pow i sprawy przeplywomierza.
Dziala to zarowno w odniesieniu do PB jak i gazu. I mimo ze podczas jazdy na gazie nie ma mozliwosci regulowania ilosci podawanego paliwa w taki sam sposob jak na PB to zawor bocznikujacy w Mondeo pieknie sobie z tym radzi i - przynajmniej u mnie, nie widze roznicy czy niedlugo po uruchomieniu jest na gazie czy tez na PB. Jakis czas jest 1200 obr a pozniej spada troche ponizej 1000 po nagrzaniu.

podaj maila to podesle Ci ustawienia mojej centralki.
Mam taka sama konfiguracje jak Ty tzn: LR i Bingo tylko silnik 1.6 ( ale jesli Twoj sprawia Ci problemy to moze sprobujemy zamienic :):) Nie zakladam ze bedzie dzialalo idealnie bo do pelnej regulacji trzeba odpowiednio dograc parownik, ale te ustawienia pakowali moi gazownicy do kazdego Mondeo jakie wpadlo im w rece. (" proste funkcje odpowiednio ustawione aby nie bylo problemu z dzialaniem instalacji") Wgrasz sprawdzisz i ocenisz.



adi - 21-04-2005 20:48
podaj maila to podesle Ci ustawienia mojej centralki
  moj @ to: adasf@poczta.onet.pl

zawor bocznikujacy ---a to to w zwiazku z moimi zbyt wysokimi obrotami???bo nie zrozumiałem io co ci chodziło w odpowiedz na mojego posta.
czy to moze była zwiazane ze spalaniem moim-napisz prosze jescze arz i tak"dokładniej"co to jest.
a i prosze napisz ile twoje 1,6 pije
bo moje wiem jedno-ZA DUZO!!!pozdrowionka
i dzieki za pomoc
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •