ďťż

KYBy gazowe i sprężyny na przód i tył. Jakie mam wybrać ? Wszystkie dane w poście.

Zobacz wypowiedzi

KYBy gazowe i sprężyny na przód i tył. Jakie mam wybrać ? Wszystkie dane w poście.





WIPI1979 - 29-07-2010 22:27
KYBy gazowe i sprężyny na przód i tył. Jakie mam wybrać ? Wszystkie dane w poście.
  Witam.

Ojciec potrzebuje do swojego Mondka amortyzatory i sprężyny na przód.
Mondeo 1.8TD KOMBI!!! Ghia 1996 MK1.

Na początek dodam, że stare amortyzarory i sprężyny nie nadają się. Nisko siedzi już, a przód już leży - prawy.
Założenie początkowe było, aby jak najmniejszym kosztem zrobić tą wymianę. Jednak nie z niskiej półki - np. KAMOKA, tylko przynajmniej ze średniej półki amortyzatory i sprężyny.
Obecnie założenie jest takie (NAJTAŃSZE).:
Wszystkie amortyzatory muszą być gazowe.
Amortyzatory KYB są sztywniejsze/twardsze od innych. Np. Monroe.
Na przód standardowe amortyzatory i sprężyny KYBy. Na tył amortyzator gazowy, ale sprężyna już wzmocniona, ponieważ Mondek ma hak i często używana jest przyczepka. Często max obciążenie.

Proszę o doradzenie, ponieważ dostałem takie informacje z hurtowni ize sklepów w moim mieście:

Przód
Amor.;
334905 - podaje katalog PDF KYB, ponoć 334822 podaje katalog on-line KYB. Który prawidłowy? Pan ze sklepu podaje, że drugi nie produkują i nie poleca.
Do nich KITy: 915200 i SM1205. Wiem co oznaczają.
Sprężyny:
RC1079 podaje katalog PDF, zaś pan z hurtowni w moim mieście podaje mi, że do 1.8TD i do 2.5 benz są sprężyny RC1414, ponieważ te silniki są cięższe i mam wziąć te sprężyny mocniejsze, a nie te do benzynowców -> RC1079.

Czy nadają się amorki i sprężyny od MK2? RA1067?

Tył:
Amor:
554078 bez "KITów". Katalog on-line KYB podaje jeszcze 334823. Który jest prawidłowy? Pan ze sklepu podaje, że drugi nie produkują i nie poleca.
Sprężyny (wzmocnione):
RI5313 lub RA5065. Drugie podaje mi pan ze sklepu jako prawidłowe.

Czy nadają się amorki i sprężyny od MK2? RA5315?

Katalog KYB PDF, od sprężyn podaje, że sprężyny RC1414 są do benzynowców ESTATE, a do 1.8D i 1.8TD są RC1079. Jak jest prawidłowo?

VIN: WF0NXXGBBNTB29044 - nie znam czy auto jest GBP, czy BNP. Dlatego podaję VIN.
Proszę o odpowiedź. Mój kotek coś nie działa już.

Proszę o doradzenie.

PS.
Brat rodz. ma Mondka z silnikiem benz. 1.6 16V i ma standardowe Monroe i sprężyny Lesjofors. Ze sklepu fordowskiego przez internet kupił wraz z tulejami o odbojnikami...

Proszę o podanie (po VINie), jakie tuleje i odbojniki mam dobrać/dokupić jeszcze. Jak rozbiorę w najbliższy weekend Mondka ojca z ojcem, to będziemy dopiero oglądać co nadaje się ewentualnie do ponownego użytku, a co nie. Jednak domyślam się, że prawdopodobnie wszystko będzie do wymiany. Jednak auto nie będzie nam służyć 10 lat. Więc nie chcemy w niego pakować sporo pieniędzy, niż to jest niezbędne, do uzyskania danego wyniku. Autko będzie ciągać przyczepkę przez najbliższe min. 2 lata, a może 3-4 lata.

A może polecicie mi inne rozwiązanie.
Autko będzie jednocześnie jeździć w długie trasy w Europę (ponad 1000km w jedną str.), ale już bez przyczepki, acz objuczone max bagażem wewnątrz.

Pozdrawiam.




bruti_2005 - 29-07-2010 22:32

  amory z mk2 nie pasują do mk1-poruszane to było ostatnio na forum.

co do reszty to nie pomogę.



zbys24 - 30-07-2010 01:00

  Może to trońke pomoże:
http://img829.imageshack.us/img829/3752/78279526.th.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/5544/33527207.th.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/4943/90120481.th.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/9673/79622941.th.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/4702/91911618.th.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/7715/64777713.th.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/7766/42784830.th.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/2755/61306764.th.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/6714/22773266.th.jpg



zbys24 - 30-07-2010 01:27

  http://img685.imageshack.us/img685/3529/80924254.jpg

1/ kolumna nr. finis 1020660
2/ sruba 6708756
3/ sprężyna żółty/szary 6787101
4/ osłona 1023326
5/ zderzak 6708739
6/ ustalacz sprężyny 6708752
7/ łożysko 6735956
8/ element zamocowania 6799585
9/ pokrycie amora 6708751
10/ nakrętka M12 6708754
11/ nakrętka M12 6708755
12/kołpak 6708753




zbys24 - 30-07-2010 01:29

  To chyba tyle z MC po nr. finis spróbuj dobrać coś z katalogów.



zbys24 - 30-07-2010 11:27

  Oczywiście standardowo popatrz tu:

http://ford.sklep.pl/pl,category,962...zenie,tyl.html



uro2 - 30-07-2010 19:10

  Tak jak kolega wyżej napisał od mkII do mkI nie pasują.Jakieś dwa miechy temu robiłem zawiechę u siebie.Całkiem przyzwoitym rozwiązaniem okazało się: amorki gazowe maxgear(zaraz podniosą się głosy że to szajs.Mam dwa lata gwarancji a swojej roboty nie liczę.Jak się rozlecą do oddam do reklamacji),sprężyny jamex,rzeczywiście do diesel-a i v-ki są inne niż do benzyny.Początkowo nie mogłem się przyzwyczaić.Auto stało się sztywne jak nie przymierzając golf II.



WIPI1979 - 31-07-2010 13:45

  1) do uro2

Właśnie takie odpowiedzi mnie interesują najbardziej.
Jak ktoś kupił jakieś amorki i sprężyny i jak one zachowują się. Oraz, czy dane podzespoły mają dobrą gwarancję.

Dzięki uro2. Sprawdzę. Ceny i gwarancję.

2) Ma ktoś linki do charakterystyk zawieszenia KYB sprężyn RC1079 i RC1414?

3) Jednak zainteresowałem się także Monroe - seryjnie montowane i polecane przez FORDa. Używał może ktoś tych nowszych, ponoć lepszych Monroe? Są droższe od standardowych Monroe.

Pozdro i dzia za odp.



WIPI1979 - 05-08-2010 22:19

  Kupione tylko sprężyny MONROE SP0044 na przód i odbojniki TOPRAN - HP. Amortyzatory na przodzie są jeszcze dobre - oryginalne Motorcraft-a.

Przód poszedł do góry - dość znacznie. Jest wyżej od tyłu, a było odwrotnie.

Moje pytanie jest następujące w związku powyższym:
Na tył kupić zawieszenie (amorki i sprężyny) KYB, czy dalej już ciągnąć MONROE-a do kompletu?
KYB 554078 i RA5065
czy Monroe 52020 i SP0571
Czy odbojniki brać tańsze lub firmy produkującej dla FORDa? Czy odbojniki droższe KYBy?

Proszę o doradzenie.

Preferuję KYB, ponieważ w moim Escorcie mam KYB gazowe na tyle i wiem jaka to różnica od olejowych na tyle KYB.
Jednak ojciec patrzy na koszty, acz auto będzie jechać na jesieni sporo w długie trasy do NL i z powrotem.
W tygodniu jeden lub dwa dni z ciężką przyczepką. Na co dzień średnie obciążenie przyczepki.



uro2 - 07-08-2010 17:53

  Nie jestem pewien czy dobrze zrobiłeś inwestując w monroe-a.Słyszałem wiele niezbyt pochlebnych opinii o tej firmie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •