ďťż

maglownica czy drążek kierowniczy?

Zobacz wypowiedzi

maglownica czy drążek kierowniczy?





dyda6joe - 22-11-2009 23:54
maglownica czy drążek kierowniczy?
  witam kolegów.
Po długim okresie bezawaryjnej przyjemnej jazdy pojawił się problem. opiszę objawy:

- kierownica nie ma luzów, ale przy skręcie czuć stuk z prawej strony
- podniosłem lewe koło i z pewnością mogę stwierdzić że nie ma luzu (brutalnie sprawdziłem każdy element). tym bardziej że zawiecha kompletna robiona. szczególnie badałem czy skręcanie koła nie wykazuje luzu
- podniosłem prawe i tu jest inaczej. ewidentnie luz występuje. czuję łapą że drążek lata. końcówka raczej sztywna

Stąd moje pytanie. czy jest możliwe żeby maglownica padała skoro kierownica nie ma luzów ani stuków, ani lewe koło nie miało luzów? wydaje mi się że oba koła latałyby na trybach a nie tylko prawe.

i drugie pytanie. czy zatem dobrze myślę że przegub drążka mógł się wyrobić i załapał luz?

naturalnie znam powagę sytuacji i już planuję zakup drążków, końcówek i zbieżność do roboty




wujek75 - 23-11-2009 07:14

  Cytat:
końcówka raczej sztywna ...jak sam piszesz końcówka "raczej" sprawna, więc tak naprawdę jeżeli nie rozłączysz jej mocowania ze zwrotnicą takiej pewności mieć nie będziesz...:)

...oczywiście tak zdemontowany drążek pozwoli Ci jednocześnie sprawdzić w jakim stanie jest jego przegub kulisty znajdujący się od strony listwy....



dyda6joe - 23-11-2009 10:21

  nie znam budowy maglownicy i stąd moje wątpliwości. zastanawiam się czy jest coś co może klekotać na jej połączeniu z drążkiem. jeśli nie to ewidentnie przegub drążka. mały kłopot.

łudzę się że z nią w porządku skoro lewe nie ma luzu a i kierownica reaguje prawidłowo

jak porobię drążki i końcówki przy okazji a stuk zostanie to załamka, bo jeździć autem sprawnym (jeszcze) to mierna przyjemność wiedząc że mi się kierowniczy sypie. niebezpieczeństwo w tym wypadku równe albo i większe niż przy hamulcach



dyda6joe - 26-11-2009 20:04

  tak na logikę biorę sprawę. jeżeli nic innego nie ma luzów a ewidentnie tracę zbieżność i luzy występują przy ruchach skrętnych prawym kołem, a przy ruchach lewym luzu nie ma - to musi być coś z prawej strony. tymbardziej że stuk dochodzi z prawej strony. jeżeli byłaby to maglownica to luz występowałby na kierownicy i na obu kołach po podniesieniu i ich szarpaniu. poza tym żadnych oporów przy skręcaniu kierownicą. albo końcówka albo przegub drążka myślę

no i taki objaw że przy jeździe i skręcaniu i podczas powrotu do jazdy na wprost czuć stuk i przeskok na tym luzie (tylko z prawej strony)

poradźcie coś koledzy bo jestem o krok od zamawiania drążków i końcówek

...no dobra jak tacy jesteście to zamawiam. ale jutro bo jeszcze sobie podlewaruję i posprawdzam.




dyda6joe - 22-12-2009 08:10

  zrobione. okazało się że dobrze postawiłem na logikę biorąc diagnozę. winowajcą drążek i w rezultacie brak zbiezności, fatalne pokonywanie nierówności, stuki i dziwne zachowanie kierownicy. po naprawie jak ręką odjął. usztywnił się, nic nie stuka. kierownica odpowiednio chodzi a zakręty znowu pokonuję pewnie. aż sobie okrężną drogą wracałem z warsztatu w celu delektowania się. sprawa zamknięta

ps.
wniosek - takie objawy powinny skłaniać do sprawdzenia najpierw końcówek, potem przegubów drążków. dopiero potem załamać się robieniem maglownicy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •