ďťż

[mk3] czy to normalne objawy w tym silniku - 1.8tdci

Zobacz wypowiedzi

[mk3] czy to normalne objawy w tym silniku - 1.8tdci





mishka - 10-10-2008 17:00
[mk3] czy to normalne objawy w tym silniku - 1.8tdci
  witam
od kilku dni jezdze galaxy z silnikiem 1.8 tdci 125km, przejechane ma okolo 40tys km i zastanawia mnie czy to normlane ze to auto nie chce wgole jechac bez zalaczenia turbo?

przy obrotach do okolo 1500 rpm (nie slysze swistu turbiny) auto jest starsznie zamulone (obojetnie jaki bieg) , po zalaczeniu turbiny dostaje takiego kopa ze az wciska lekko w fotel i musze odrazu odpuscic gazu bo nie chce cie az tak rozpedzac na miscie i jazda staje sie starsznie chaotyczna, nie wiem czy musze sie do tego przyzwyczjic czy cos jest nie tak? ruszanie z jedynki jest dosyc zamulone wrzucam dwojke i wraz z swistem turbiny auto rozpedza sie jak dzikie, czy tym silnikiem mozna spokojnie podrozowac po miesice bez zalanczani nagminnie turbiny? preferuje raczej spokojna i bardzo plynna jazde a nie ciagly swist turbiny

wczesniej jezdzilem dislem od mazdy i auto oczywiscie szlo wolniej bez zalaczenia turbo ale mozna bylo nim kulturalnie jezdzic bez szarpania i nadmiernych swistow :)

jak narazie jest to dla mnie bardzo nie przyjemne....

pozdrawiam




viper11 - 10-10-2008 18:08

  Może masz zamuloną turbine, albo przytarte kierowniczki w turbinie. Wg Mnie auto powinno przyspieszczać stopniowo, ale zamułka na niskich obrotach to coś nie tak.



mishka - 10-10-2008 19:05

  nie wiem jak to jeszcze to opisac ale dokladnie dzieje sie cos takiego
pierwszy bieg ruszam z mala ilosci gazu bez nadmiernego wykrecania silnika auto rusza dosyc slamazarnie drugie bieg wciskam wiecej gazu i jest chwila zawachania auto prawie nie ciagnie nic mconiej niz na jedynce (gazu mam ciagle tyle samo) i po chwili slysze gwizd turbiny (wkrecily sie juz odpowiedni obroty) i rwie ostro do przodu az musze popuscic gaz bo za szybko sie rozpedza, w momencie jak mam ciagle turbine zalaczone i wszystko dziala perfekcyjnie

dzieki za opowiedz mysle ze chyba najlepiej bedzie udac sie do forda i przejechac sie innym egzemplarzem z tym motorem

jak rozmawiam z nimi przez telefon to oczywiscie wszytkiemu jest winna turbo dziura i koniec tematu :)



subratri - 10-10-2008 22:09

  Cytat:
wszytkiemu jest winna turbo dziura i koniec tematu :) i koniec tematu
:)

turbosprezarka p[otrzebuje do zasilenia okreslonej ilopsci energii. gdy tej energii jest za malo turbosprezarka musi byc wylaczona ze wzgledu na zjawisko zwane popowaniem (wsteczny przeplyw sprezonego powietrza) ktore poprostu zabija wirnik TS. poza tym silniki diesela turbodoladowane sa skonstruowane tak aby dzialaly z doladowaniem. w innych "wielkich" silnikach stosuje sie dodatkowe dmuchawy ktore "pompuja" powietrze do czasu kiedy turbosprezarka nie zacznie prawidlowo pracowac. mozna by tu pisac jeszcze o przekryciu zaworow itd, ale wystraczajoco precyzyjna diagnoze postawiono w fordzie
dziura turbo czyli okres w ktorym TS nie jest wstanie napelnic cylindra w zadowalajacym stopniu... tak bardzo ogolnie mowiac




le-mar - 10-10-2008 22:33

  ja miałem podobnie , gdy miałem dziurke w sprężonej sekcji ( czytaj za turbiną .lub w sekcji podcisnieniowego sterowania nią)
edit : o ile takowe jest w tdci
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •