[MK3] Ford Mondeo ST220 Problem z komputerem
Chodor - 23-07-2008 11:34
[MK3] Ford Mondeo ST220 Problem z komputerem
Od niedawna jestem posiadaczem Forda Mondeo ST 220, 2003 rok. Autko jest naprawdę fajne i nie zawiodłem się kupując Forda pomimo, że znajomi odradzali.
Jednak po jakimś czasie nastąpił problem, po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu zegary czasami szaleją. Nie działa obrotomierz oraz prędkościomierz, zamiasta cyferek na wyświetlaczach pokazują się tylko kreseczki, oraz palą się kontrolki od ABS, ESP, ładowania akumulatora, oraz te fajne śnieżynki od temperatury. Na początku wystarczyło ponownie przekręcić kluczyk ale ostatnio trzeba troche pokombinować żeby wszystko zaczęło działać. Byłem u znajomego elektromechanika, który podłączył komputer i wykrył pare błędów. Nie był jednak w stanie dostać się do wszystkich tych danych (nie wiem jak to nazwać nie znam się jeszcze na tym), ponieważ wystąpił błąd na szynie CAN. Powiedział mi, żeby to zrobić to najprędzej serwis albo coś naprawde specjalistycznego, bo zwykłym komputerkiem tego się nie naprawi.
Dlatego pytam Was co mi poradzicie? Jestem gotów podjechać nawet do serwisu Forda w Warszawie, ale nie wiem, który będzie najlepszy. Chyba że znacie jakiegoś dobrego fachowca godnego polecenia.
Pozdrawiam
Chodor - 25-07-2008 11:45
Skoro nikt nie może mi pomóc z tym problemem to powiedzcie chociaż, który serwis w Warszawie polecacie??
Pozdrawiam
STraits - 27-07-2008 13:49
sprawdz bezpieczniki pod deska.
vtec - 20-08-2008 14:31
Tylko ASO Lipski
Chodor - 26-09-2008 00:25
Jestesm juz po wizycie w ASO Lipski. Dowiedziałem się, że do modulatora ABS/ESP dostaje się wilgoć co powoduje zwarcie i przez to cała deska mi pada i nie działa obrotomierz i prędkościomierz. Nie chodzi tutaj o muduł abs z pompą ale o jakieś pudełko, które niby znajduje się obok niego. Można podobno dojść po kabelkach bo jeden odzchodzi z pompy abs. Nie wiem jutro będe zmuszonu tego poszukać. Dowiedziałem się również, że tak część będzie mnie kosztować 4200 PLN brutto :) Dlatego prosze jeśli ktoś wie dokładnie o jaką to puszeczke o wymiarach zbliżonych do 15x15 cm chodzi, gdzie moge znaleźć jakąś używke bo nie uśmiecha mi sie kupować nowej.
Pozdrawiam
STraits - 28-09-2008 11:40
Zapewne chodzi o moduł GEM. Wyjmij schowek pasażera i go zobaczysz. Wchodzi tam 5 kostek z dużą ilością przewodów.
Chodor - 28-09-2008 23:41
To raczej nie to. Dowiedziałem się, że ten moduł znajuduje sie niedaleko pompy abs. Podobno można dojść do niego po kabelku bo właśnie z pompy abs jeden kabel hydrauliczny czy coś takiego dochodzi do tej puszeczki. Zastanawiam się czy będą tam tylko ścieżki do przelutowania w związku z tym, że dostała się tam wilgoć czy może będe potrzebował nowej części.
Chodor - 30-01-2009 17:45
Troche zwlekałem z odpowiedzią, ale problem już został rozwiązany. Po kolejnej wizycie w ASO Lipski, okazało się, że zestaw liczników był do wymiany. Tak też zrobiłem i teraz ciesze się samochodem na dotarciu (liczniki oczywiscie wyzerowane, ASO nie posiada praw do przestwienia ich), gdyż na zegarach mam teraz lekko ponad 1000km. :fcp1
vtec - 30-01-2009 20:03
Jesli mozna wiedziec ile kosztowala operacja, bo u mnie na liczniku powolutku podchodzi 400tys.km :fcp18
Zartuje ....
piotrST220 - 28-03-2009 02:07
Cytat:
Od niedawna jestem posiadaczem Forda Mondeo ST 220, 2003 rok. Autko jest naprawdę fajne i nie zawiodłem się kupując Forda pomimo, że znajomi odradzali.
Jednak po jakimś czasie nastąpił problem, po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu zegary czasami szaleją. Nie działa obrotomierz oraz prędkościomierz, zamiasta cyferek na wyświetlaczach pokazują się tylko kreseczki, oraz palą się kontrolki od ABS, ESP, ładowania akumulatora, oraz te fajne śnieżynki od temperatury. Na początku wystarczyło ponownie przekręcić kluczyk ale ostatnio trzeba troche pokombinować żeby wszystko zaczęło działać. Byłem u znajomego elektromechanika, który podłączył komputer i wykrył pare błędów. Nie był jednak w stanie dostać się do wszystkich tych danych (nie wiem jak to nazwać nie znam się jeszcze na tym), ponieważ wystąpił błąd na szynie CAN. Powiedział mi, żeby to zrobić to najprędzej serwis albo coś naprawde specjalistycznego, bo zwykłym komputerkiem tego się nie naprawi.
Dlatego pytam Was co mi poradzicie? Jestem gotów podjechać nawet do serwisu Forda w Warszawie, ale nie wiem, który będzie najlepszy. Chyba że znacie jakiegoś dobrego fachowca godnego polecenia.
Pozdrawiam Witam!
Mam ten sam problem o którym pisałes.
Jaki był koszt wymiany zegarów??
Pozdrawiam!