[Mk3] problem z temperatura silnika
janek2285 - 28-01-2009 13:01
[Mk3] problem z temperatura silnika
witam
silnik to 2.0 Tddi 2001r. problemem jest to ze wskaznik temperatury nie przekracza 45stopni. przy odpalaniu załaczaja sie wentylatory a silnik jest zimny. jezdzac po miescie wskazuje 0 stopni poza miastem nieprzekracza 45 stopni. sprawdzałem rezystor, na moje jest jak nowy. z gory dzieki za porady.
dikileiden - 28-01-2009 13:14
witam.przeważnie w takich sytuacjach wymienia się termostaty ''duży'' i ''mały''.Poczytaj trochę na forum ,jest sporo tego opisanego na ten temat.
tomek22 - 28-01-2009 14:03
potwierdzam sam miałem ten sam problem. Wymiana "małego"i"duzego" termostatu załatwiła sprawę , chociasz"fachowiec" :fcp18 twierdził że powinno się zdjąc głowice bo tam siedzi problem. Zmieniłem "fachowca" i autko smiga aż miło
Zawika - 28-01-2009 15:52
Masz dwa problemy:
1. To działający niepotrzebnie wentylator. To jest błąd softu sterującego klimą. Po odpaleniu silnika w aucie, włącz i wyłącz klimę przyciskiem AC dwa razy(ma zostać na końcu wyłączona). Wentylator nie będzie się niepotrzebnie kręcił.
2. To niedogrzany silnik/"wariująca" wskazówka temperatury. Na 99,9 % to wina (jak piszą koledzy wyżej) małego termostatu.
Baaaaaaaaaardzo dużo jest o tym informacji na forum.
janek2285 - 28-01-2009 21:56
wielkie dzieki za odpowiedz! poczytałem troche na forum i faktycznie te uruchamiajace sie wentylatory to sprawka błednego softu. ale co do termostatu to mam kolejne pytanie. jesli termostat jest zepsuty to mozliwe ze samochod nagrzewa sie dosc szybko? to ma jakiekolwiek znaczenie. na forum spotkałem sie ze stwierdzeiem ze jesli termostat jest kopniety to w aucie jest zimno. dziekuje za pomoc :fcp1
janek2285 - 02-02-2009 19:21
witam ponownie
po wymianie małego termostatu silnik nagrzewa sie prawidłowo. wystapił natomiast inny problem jak to mechanik powiedział,, turbosprezarka do wymiany" pozdrawiam i dzieki za pomoc
Zawika - 02-02-2009 19:30
Cytat:
wystapił natomiast inny problem jak to mechanik powiedział,, turbosprezarka do wymiany" A jakoś to umotywował...dlaczego?
janek2285 - 12-02-2009 16:08
tak powiedział ze pluje olejem. pokazał mi nawet ,,taka dysze przykrecona do silnika na 8 srub' trzeba ja odkrecic aby dostac sie do termostatu. sory za okreslenie ale wyleciała mi z głowy nazwa. odnosnie tej ,,dyszy'' to wszystkiie srednice otworów w niej zmniejszone były o 1/3 przez olej. ogolnie doradził mi kupno nowej. orginalna kosztuje 4900 a firmy krzak 3800. cena jest załamujaca:(((((((( widziałem z secend handu od 600 do 1000zł.
Zawika - 12-02-2009 18:10
Chłopie...zmień mechanika i to szybko. Te dysze na osiem śrub to kolektor dolotowy. Jest w środku czarne od "oleju" ponieważ zawór EGR brudzi ten kolektor .
Koniecznie poczytaj ten wątek :
viewtopic.php?f=10&t=62953&hilit=kolektor+dolotowy
Nie martw się o turbinę i kasę na nią. Lepiej kup sobie browarka i śmiejąc się z mechanika, wyczyść kolektor dolotowy.Oczywiście jak będzie nieco cieplej.
Luk@s - 12-02-2009 19:34
To czarne przede wszystkim to nie olej tylko pozostałości niedopalonego paliwa (węgiel pod różnymi postaciami) :fcp12 Zaślep tylko EGR :fcp1