[Mk3]Silnik gaśnie,miga sprężynka,bład P100,P1665,P0335
cezary3 - 17-04-2008 19:31
[Mk3]Silnik gaśnie,miga sprężynka,bład P100,P1665,P0335
WItam jak do tej pory nikt mi nie moze pomoc wiec mam nadzieje ze znajdzie sie ktoś z pojeciem o ukladzie elektryczno elektronicznym tego auta lub chociaz ktos kto miał podobny problem i znalazl rozwiazanie. silnik TDDi 115km/2001
Problem jest taki ze auto gasnie zawsze po mocnym rozgrzaniu zawsze zaczyna sie tak ze auto szarpnie tak jak by opadły lekko obroty a zaraz pozniej szarpnie i zgasnie i mryga sprezynka swiec zarowych.Zdaza sie to zarówno jak przy ruszaniu jak i jezdzie nawet przy 120km/h mozna przekrecic i odpalic ponownie, zauwazylem rowniez po dluzszym postoju na włączonym silniku nagle zaczeły falowac obroty wpierw w dół a pozniej w gore i tak cały czas miedzy 950 a 1050 rpm.
na kompie błedy
P100-usterka przeplywomierza( juz wymnieniłem za radą jednego pana mechanika debila jak sie pozniej od innych dowiedzialem)
P-1665-usterka sterownika pompy wtryskowej
p-0335-czujnik połozenia wału korbowego(całe szczescie jeszce nie wymieniłem bo prawdopodobnie było by to na marne)
po wykasowaniu mozna jezdzci do pierwszygo zganiecia i nic na kompie nie bedzie jak tylko zgasnie i zapali sie sprezynka to na kompie na nowo sa te błedy
Ostatni elektronik powiedzial a inny sie z nim zgodzil ze to nie mozliwe zeby to była usterka jednej z tych czesci lecz raczej droga układu elektryczno/elektronicznego mianowicie gdziec prawdopodobnie traci mase czy jakos tak juz sam neiw wiem. Ma nadzieje ze znajdzie sie jakis uzytkownik tego forum ktory ma pojecie w tym temacie i wie oco moze chodzic z gory pozdrawiam
tomnet - 17-04-2008 21:11
No to wymień ten czujnik położenia wału korbowego (zapewne masz koloru szarego) bo on za to najprawdopodobniej będzie odpowiedzialny :fcp7 (A staraj się też poczytać informacje będące na forum, jak np. przyklejony temat o mrugającej sprężynce na górze działu Mondeo)
cezary3 - 17-04-2008 21:21
własnie chodzi o to ze gdyby to byl czujnik to te 3 błedy nie wyskakiwały by naraz ............wiem ze te objawy sa podobne do tych z uszkodzenia czujnika ...ale i przepływomierza a pewnie znalazł bym na forum ze i pompy...wten sposób wymienilem juz przeplywomierz i dzis chciałem ten czujnik wymienic a za tydzien pewnie i bym pompe wymienił wsadził kilka tysi a auto prawdopodobnie dalej by gasło.... moze ktos moze te objawy rozparcelowac na czynniki pierwsze wie jak to jest zbudowane i dlaczego naraz mam zawsze te 3 błedy..pozdr
tomnet - 18-04-2008 17:27
80zł nie majątek, w dodatku sam wymienisz i może akurat będzie to to? Objawy masz w sumie takie jak przy padniętym czuniku
lucaszj - 19-04-2008 12:37
Witam
Wg mnie to moze być czujnik ale miałem podobny przypadek wymieniłem czujnik i nic nie dało...pojechalem do ASO stwierdzili ze jezeli nie czujnik wału rozrządu ani korbowego to wina wiązki przewodów doprowadzających sygnał do czujników lub samego komputera. Rozebrali faktycznie (wg nich) było coś grzebane przez poprzedniego właściciela przy komputerze.Stwierdzili wymiana wiązki i komputera 6200zł:( lecz po rozebraniu wszystkiego przez mechanika ASO i złożeniu zaczeło śmigać(nie wiem na jak długo), pewnie to wiązka ale narazie mnie nie stać:) ...TAK TAK nie przesadzam 6200zł tak mi wycenili wymiane z cześciami. Ja znalazłem koputer nowy w Gliwicach za 990zł i wiązke za 800zł wymiana ok.1000zł bo podobno duuuzzooo roboty :fcp4 chodz nie wydaje mi sie. OK jak znajdziesz lepsze wyjaśnienie 3błędów na raz podziel sie informacją ja też ją wykorzystam(oby coś tańszego). :556:
cezary3 - 06-05-2008 20:41
wynik wielo tygdniowego diagnozowania zepsuty sterownik pompy .........wymiana 3 tys zł tylko i wyłacznie bosch serwis pozdrawiam
Levy 1988 - 15-05-2010 13:31
Witam, miałem to samo mrugająca sprężynka auto gaśnie....:/ 2 mc walki z tym;/ byłem u różnych mechaników czarodziei;/ już mi pompę chcieli wyciągać, jak się okazało nawalił przekaźnik który znajduje się pod akumulatorem. A otrzymałem taka diagnozę od jednego z forumowiczy Pozdrawiam:)