[mk3] Słabe Ładowanie i temeperatura silnika- to wina paska?
Janek_Siedlce - 26-01-2009 23:55
[mk3] Słabe Ładowanie i temeperatura silnika- to wina paska?
Witam .
Problem pojawił się w trasie. Podczas jazdy zapaliłła mi się kontrolka od akumulatora , póżniej kontrolka abs zegary na zero spadły światła słabo swieciły. Więc zajechałem na stacje paliw zgasiłem auto, już nie zapaliłem. Zapaliłem auto dopiero na kable (akumulator nowy-sprawny) . Podczas jazdy spadła mi temperatura silnika na 1/4 zamiast 1/2 (wczesniej nigdy problemu z temperaturą. Dodam że na postoju temp wzrasta na 1/2 i jest stała ,a przy jezdzie spada do 1/4 i waha się.
Tak jest do tej pory (przejechałem 300 km problem nadal istnieje) .
Pytanie jest zasadnicze , czy obie awarie mają wspólny związek ??
Czy pasek ma wpływ na pompe cieczy i alternator ?
Czy to zbieg okliczności i trzeba - zbadać napięcie alternatora (czy sprawny) , regulator napięcia,
wymienić dwa termostaty ,(lub zbadać pompe czy czujnik temp)?
Czytałem posty związku tych dwóch awarii nie dopatrzyłem się , czekam na pomoc
krogulc - 27-01-2009 00:01
Cytat:
Witam .
Problem pojawił się w trasie. Podczas jazdy zapaliłła mi się kontrolka od akumulatora , póżniej kontrolka abs zegary na zero spadły światła słabo swieciły. Więc zajechałem na stacje paliw zgasiłem auto, już nie zapaliłem. Zapaliłem auto dopiero na kable (akumulator nowy-sprawny) . Podczas jazdy spadła mi temperatura silnika na 1/4 zamiast 1/2 (wczesniej nigdy problemu z temperaturą. Dodam że na postoju temp wzrasta na 1/2 i jest stała ,a przy jezdzie spada do 1/4 i waha się.
Tak jest do tej pory (przejechałem 300 km problem nadal istnieje) .
Pytanie jest zasadnicze , czy obie awarie mają wspólny związek ??
Czy pasek ma wpływ na pompe cieczy i alternator ?
Czy to zbieg okliczności i trzeba - zbadać napięcie alternatora (czy sprawny) , regulator napięcia,
wymienić dwa termostaty ,(lub zbadać pompe czy czujnik temp)?
Czytałem posty związku tych dwóch awarii nie dopatrzyłem się , czekam na pomoc Zdecydowanie pasek napędza te elemęty a sprawdzałeś jego naciąg?
bastek_m - 27-01-2009 08:57
Cytat:
Witam .
Problem pojawił się w trasie. Podczas jazdy zapaliłła mi się kontrolka od akumulatora , póżniej kontrolka abs zegary na zero spadły światła słabo swieciły. Więc zajechałem na stacje paliw zgasiłem auto, już nie zapaliłem. Zapaliłem auto dopiero na kable (akumulator nowy-sprawny) . Podczas jazdy spadła mi temperatura silnika na 1/4 zamiast 1/2 (wczesniej nigdy problemu z temperaturą. Temperatura silnika prawdopodobnie jest ok, tylko wskaźnik temp. przekłamuje z powodu słabego zasilania, sprawdź napięcie ładowania akumulatora, jeśli pasek nie piszczy to zapewne jego naciąg jest prawidłowy więc skupiłbym się na alternatorze. No chyba że akumulator ma "fabrikfeler" :fcp4
Janek_Siedlce - 27-01-2009 15:32
Byłem u mechanika ,sprawdził pasek jest wszystko oki , powiedział że inny pasek zasila alternator a inny pompe cieczy chłodzącej .
Zmierzył napięcie w akumulatorze na zgaszonym silniku 12,2 v , na zapalonym 13,8 v, włąńczając swiatła i dmuchawe spadło do 12,3 v ; powiedział że alternator do wymiany.
Powiedział że może mieć wpływ alternator na niską temperaturę silnika
Co lepiej zregenerować alternator koszt 250zł czy nowy 800zł , czy zregenerowany alternator będzie też sprawował sie idealnie ?