ďťż

Olej w 1.8 TD

Zobacz wypowiedzi

Olej w 1.8 TD





taes - 26-02-2009 22:36
Olej w 1.8 TD
  Witam wszystkich mam pytanie jaki olej lejecie do swoich mondków z tym silnikiem.
Ja dość niedawno kupiłem swoje autko i wg kartki mam wlany 5W50




uro2 - 26-02-2009 23:17

  Ja lałem do tej pory 0w50 mobil-a, ale ten jest strasznie drogi(litr ok.50pln).Tydzień temu robiłem zmianę i zalałem 10w40 półsyntetyk mobil-a.Wrażenie jakby dostał z 10 koni więcej i zmniejszyła się turbo-dziura.Na starym odpał czuć było przy 2400rpm, a w tej chwili idzie już przy 2200.



dominik107 - 26-02-2009 23:44

  Bo poprostu przez lata i z przebiegiem powinno sie zmieniac stopniowo olej do polsyntetyka bo jak jezdzil na pelnym syntetyku to poprostu wyrobienia pompy nalozyly sie z luzem na panewkach i spadlo cisnienie oleju. Jak wlales polsyntetyka czyli gestszy olej poprostu zwiekszyles lekko cisnienie oleju.



uro2 - 26-02-2009 23:57

  Cytat:
Bo poprostu przez lata i z przebiegiem powinno sie zmieniac stopniowo olej do polsyntetyka bo jak jezdzil na pelnym syntetyku to poprostu wyrobienia pompy nalozyly sie z luzem na panewkach i spadlo cisnienie oleju. Jak wlales polsyntetyka czyli gestszy olej poprostu zwiekszyles lekko cisnienie oleju. Co do spadku ciśnienia to kontrolka gasła zaraz przy starcie,co do luzu na panewkach to nie chodzi jak traktor.Żeby nie kryzys w kraju i domowym budżecie dalej jeździłbym na pełnym syntetyku 0w50.Jest tak rzadki że przy -20 12-letni mondek palił od strzału.Tym bardziej,że od zmiany do zmiany nie musiałem robić dolewek.:diabel:




dominik107 - 27-02-2009 19:56

  Luzy na panewkach nie musza od razu byc takie ze bedzie stukalo czy cos takiego poprostu z biegiem czasu material sie zuzywa i powoli spada cisnienie oleju bo olej zostaje po trochu wypychany obok panewki. A to ze nie bierze oleju to tez w sumie nic nie znaczy. Ja mam mondka 1,8TD i niecale 300tys przebiegu oleju nie bral itda okazalo sie kompresja mu tak spadla ze jak przyszly mrozy to o odpaleniu moglem zapomniec a wczesniej nic na to nie wskazywalo. Co nie znaczy ze sugeruje ze Twoj silnik jest do remontu poprostu pisze co u mnie bylo, a jak Twoj palil ladnie w mrozy to napewno jest OK bo te silniki jak sa zuzyte to przewaznie latem chodza a zima juz niekoniecznie. Przynajmniej tak sie wlasnie dowiedzialem po wizycie u mechanika o tych silnikach.



peterpz - 27-02-2009 20:04

  Panowie luzy na panewkach są mierzone w setkach albo tysiącznych milimetra i wypełnia je olej podczas pracy. Zgadzam się, że to się wyrabia i tutaj następuje ubytek ciśnienia oleju ale nigdy w dobrym jeszcze silniku nie jest tak, żeby słychać było stuk na panewkach. Tak się dzieje, jak silnik był jechany bez ciśnienia oleju i przytarte zostały panewki. Wtedy mogą bardzo stukać, a silnik jest do kapitalki :)



siwek1 - 27-02-2009 23:04

  fordowski 10E40
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •