ďťż

Po wymianie klocków i tarcz pedal zrobił się miękki.

Zobacz wypowiedzi

Po wymianie klocków i tarcz pedal zrobił się miękki.





danielp - 27-01-2009 22:19
Po wymianie klocków i tarcz pedal zrobił się miękki.
  Witam,

musiałem wymienić w aucie tylne tarcze, klocki i jeden czujnik ABS. Po wymianie hamulce zachowywały sie jak zapowietrzone.
Pedał miękki, by zahamować trzeba wcisnąć go w podłogę, auto hamuje w zasadzie dobrze ale nie tak dobrze jak wcześniej. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedał rośnie ale siła hamowania się zmniejsza, trzeba użyć większej siły by mocniej przyhamowac.
Kazałem innemu mechanikowi wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć dobrze układ. Nic to nie dało, mechanik twierdzi, że pompa padnięta. Przed wymiana tarcz i klocków hamulce były idealne, pedał miał mały skok i był odpowiednio twardy. Co może być przyczyną tych problemów, czy faktycznie mogła paść pompa?

pzdr.




krzycho78 - 27-01-2009 22:27

  Wydaje mi się kolego, że zamontowałeś sobie kiepskiej jakości tarcze i klocuchy... Zobacz czy tak samo zachowuje się auto przy zimnych hamulcah. Jak będziesz widział różnicę, to czeka cię kolejny wydatek albo musisz się przyzwyczaić....



danielp - 27-01-2009 22:33

  Nie ma róźnicy czy hamulce są rozgrzane czy nie, zachowują się cały czas tak samo. Pedał jest miękki, wchodzi w podłogę ale samochód hamuje. Kilkukrotne nacisnięcie hamulca raz za razem powoduje podniesienie się pedału i jego twardnienie, ale wtedy by zahamować trzeba uzyć większej siły. ABS działa prawidłowo. Siła hamowania ogólnie nie jest zła, ale jest gorsza niż była przedtem.



subratri - 27-01-2009 22:39

  ja bym odpowietrzyl jeszcze raz. a przy tej okazji zobaczyl skad idzie powietrze. moglo byc tak, ze ktorys tloczek skorodowal i po wcisnieciu go uszcelka nie jest w stanie uszcelnic skorodowanej powierzchni. Po tym skad leci powietrze bedziesz wiedzial, ktoremu zaciskowi sie przyjrzec.
ale wiesz jak to jest z takimi diagnozami przez internet...




motorek26 - 27-01-2009 22:41

  Cytat:
Kazałem innemu mechanikowi wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć dobrze układ a jak on odpowietrzał jeżeli posiadasz ABS :fcp9 przecież powinien zrobić to przyżądem do odpowietrzania podciśnieniem i w dodatku powinien chociaż włączyć zapłon myśle że cała wina leży właśnie w zapowietrzonym hamulcu
a co do jego słabości to musi chwile potrwać zanim klocki ułożą sie do tarczy



danielp - 27-01-2009 22:48

  Na jutro jestem umówiony na kolejne odpowietrzenie. Przeczytałem pincet postów na temat odpowietrzania, ale jeśli ktoś ma coś dodania na ten temat to proszę. Jak sie powinno odpowietrzać układ a ABS i hudraulicznym wysprzęglikiem?



RafałB - 28-01-2009 10:32

  Ja w MK1 mialem tak samo po wymianach,ale po 1 dniu jazdy i częstym naciskaniu na pedał hamulca,wróciło do normy i było tak jak przed wymianą,mechanik mówił że to normalne.



danielp - 28-01-2009 15:42

  Hamulce już naprawione! Zostały jeszcze raz odpowietrzone i wyczyszczona jedna prowadnica w zacisku. Jednak to nie pompa, ktorą obstawiał mechanik. Teraz czuć, że auto hamuje jak należy. Jak docisnąlem tak jak wczoraj to mało przez okno nie wylecialem ;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •