Po wymianie oleju MK II
USS_Missouri - 30-04-2009 18:23
Po wymianie oleju MK II
Jeździłem na oleju Castrol 5w40. Dziś w warsztacie zalano mi olej Elf 5w40. Wymieniłem także filtr oleju, co jest kwestią oczywistą. Niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrów sprawdzając kontrolnie stan oleju zauważyłem, że dolna część silnika a także jakaś metalowa łapa lub wspornik bądź coś podobnego jest mokra. Wcześniej tego nie miałem. Po uprzedniej wymianie i zalaniu w ubr. Castrola wszystko było OK. A dziś po zalaniu olejem Elf coś jest nie tak. Czy może mieć to związek z wymianą oleju czy też jest to inna przyczyna.
Do silnika wlano mi 4,5 litra oleju w na miarce pokazuje, że jest na minimum. Byłem obecny przy wlewaniu i wiem ile silnik wchłonął oleju.
Nie zauważyłem spadku mocy ani nienaturalnej pracy silnika.
USS_Missouri - 30-04-2009 18:26
Przepraszam za błąd. Oczywiście Ford Mondeo MK II 1997 r. 1,6ccm.
PS Ciężko się pisze z niemieckiej klawiatury...
uro2 - 30-04-2009 18:38
Może filtr jest niedokręcony.
jakob61 - 30-04-2009 19:23
Witam.
Może olej którym zalałeś silnik ma właściwości myjące ... i otworzyłeś tym samym ,,puszkę pandory,, stąd wycieki .
ufowroc - 30-04-2009 20:25
Na kanał i sprawdzić dokładnie skąd cieknie.Polecam olej valvoline max life dba o uszczelnienia, nie jest rozlewany w PL (co dla mnie jest ogromną zaletą) i jest dostępny również jako syntetyk a nie tylko minerał
witek1313 - 30-04-2009 21:54
Sprawdź filtr oleju wg mnie jest za słabo dokręcony lub uszczelka uszkodzona może go mechanik na sucho dokręcał też tak kiedyś miałem i dopiero za trzecim dokręceniem przestało lecieć mało gwintu nie zerwałem ale poskutkowało. Na pewno to nie jest wina oleju.
1olek - 30-04-2009 22:07
Ja zalewalem moja V6 Castrolem Magnatec 5W-30 na zmiane z Elf Evolution 5W-30 w zaleznosci od tego co mieli w serwisie gdzie zmienialem olej. Nigdy nie mialem z tego powodu ubytkow oleju czy wyciekow.
USS_Missouri - 01-05-2009 08:19
Dziękuję. Gdy tylko wrócę do domu zaraz jadę na kanał lub podnośnik.
Olej pojawił się między innymi na tzw. łapie, która łaczy się z obudową katalizatora oraz prawie cały dół silnika.