ďťż

Przejście z kółek '14 na kółka '15 oraz rozstaw śrub

Zobacz wypowiedzi

Przejście z kółek '14 na kółka '15 oraz rozstaw śrub





krzysieksa - 08-06-2005 12:17
Przejście z kółek '14 na kółka '15 oraz rozstaw śrub
  Zastanawiam się nad zmianą kół z 14 calowych (185/65/14) na alusy 15 cali. Jaki jest rozstaw śrub w mk2 98r 5drzwi????????? I jaki rozmiar 15 zakłądać - szerokość i profil.........
A może 16 calowe :D ?? Zmieszczą się takowe w błotniku?????.
Czy po zmianie z 14 na 15 spadną osiągi, wzrośnie spalanie, pogorszy się prowadzenie i czy skróci się droga hamowania???
Czy ktoś miał takie "przejście" z 14 na 15 ? Jeśli tak to proszę o wypisanie plusów i minusów :)

Dziękuję i pozdrawiam




ex-runner - 08-06-2005 22:43

  Cześć!
1) rozstaw srób ten sam co masz (chyba 4*108 no chyba że już masz 5*112 bodajże)
2) fele pewnie 6j/15/49,5(stalówki) 38(alusy) otwór centralny 63,3(?) będą dobre to standard w 93-96 jeżeli 15stki - przed kupnem sprawdź czy rzeczywiście się mieszczą - (max skręt i bujanie - autopsja)
3) opony - tu różnie 195/60/15 88H (np jeżeli kombiak) 205/55/15......
4) poszukaj na forum pod hasłem rozmiar (skorzystaj z kalkulatora tam wskazanego do przeliczania rozmiarów i nie przekraczaj zbytnio tolerancji - u mnie skończyło się to koniecznością wymiany opon na właściwe i .....)
pozdro
ex



biernik - 09-06-2005 00:13
17 x 40 x 215 wchodzą bez problemu i nic nigdzie nie charata tylko niepamietam jakie ET.
Licznik bedzie ci przekłamywal. spalanie moze wzrosnąć na szerokiej oponie



krzysieksa - 09-06-2005 09:34

  Cytat:
Cześć!
1) rozstaw srób ten sam co masz (chyba 4*108 no chyba że już masz 5*112 bodajże)
2) fele pewnie 6j/15/49,5(stalówki) 38(alusy) otwór centralny 63,3(?) będą dobre to standard w 93-96 jeżeli 15stki - przed kupnem sprawdź czy rzeczywiście się mieszczą - (max skręt i bujanie - autopsja)
3) opony - tu różnie 195/60/15 88H (np jeżeli kombiak) 205/55/15......
4) poszukaj na forum pod hasłem rozmiar (skorzystaj z kalkulatora tam wskazanego do przeliczania rozmiarów i nie przekraczaj zbytnio tolerancji - u mnie skończyło się to koniecznością wymiany opon na właściwe i .....)
pozdro
ex
nie dopisałem - koła mam mocowane na 4 śruby. Mam okazję kupić 4 aulu 15 za 500zł ale jedna fela miałą bliskie spotkanie 3go stopnia z krawężnikiem.Facet tłumaczy że w każdym zakładzie wulkanizacyjnym da się ją wyprostować. I teraz nie wiem co robić-czy brać z tą krzywą felą czy odpuścić.Bo jeśłi się nie da tego naprawić to 500zł w błoto bedzie wyrzucone. Z drugiej strony fele są fajne i dosyć zadbane. Kusi mnie i jednocześnie zniechęca to uszkodzenie.

Może ktoś się orientuje ile kosztuje prostowanie i podmalowanie 1 feli?? :)




jagrall - 09-06-2005 09:39
a propos doboru felg, ja u siebie zrobiłem dokładnie taką operację jak ty planujesz. miałem stalówki 14' i kupiłem alu 15'. rozmiar pierścienia centrującego: 63,4mm (na 100%, wiem bo musiałem dokupywać). rozstaw śrub: o ile dobrze pamietem 4x108. opony mam 195/60 r15 i nie mam najmniejszych problemów z ocieraniem czy czymś



biernik - 09-06-2005 09:55
tak jak juz napisalem przy 17 zali felach tez nic ci niebedzie ocierac pasuja na styk 4 x 108 napewno pierscienie sa nie potrzebne. a nie kazdy warsztat prostuje felgi, pamietaj ze aluminium jest kruche i moze pęknąć przy prostowaniu i jak jest fela skrzywiona okolo centymetra to bedzie mozliwość ze pęknie przy prostowaniu



ex-runner - 09-06-2005 14:36
195/50/15 - pewnie że nie ma problemu ale już przy 195/65/15 u mnie tarło :( (3,2% większe i duuu....sza a co się stało to jest na djęciu pod spodem - obdarło taką rurkę w lewym nadkolu z osłony - czy ktoś wie co z tym zrobić i od czego jest ta "rurka".
ex
.........................
Coś z kolorami mi tu nie gra ale jak się kliknie na obrazek to jest ok w nowym oknie

a TUTAJ link do takich razem z oponkami - w sumie raczej tanio jak za pięć sztuk z "laczkami"



Slawko - 09-06-2005 17:22
Cytat:
obdarło taką rurkę w lewym nadkolu z osłony - czy ktoś wie co z tym zrobić i od czego jest ta "rurka". Wlew paliwa.

Cytat:
ale jedna fela miałą bliskie spotkanie 3go stopnia z krawężnikiem.Facet tłumaczy że w każdym zakładzie wulkanizacyjnym da się ją wyprostować To podjedz z facetem do zakładu wulkanizacyjnego (najlepiej takiego , którego nie zna ten facet) i spytaj sie czy da rade to wyprostować. Wtedy bedziesz wiedział czy kupić, czy nie.
Ja bym odpuścił. Alufelgi nigdy nie wyprostujesz tak aby była jak nowa.



jash - 09-06-2005 22:00
Sławko ma rację - z felgami alu to naprawdę problem gdy się pokrzywią. To dlatego zapewne taka cena. Dodatkowo może być juz pęknięta czego nie widać na pierwszy rzut oka. Dlaczego facet sam jej nie prostuje przed sprzedażą? Bo ryzyko za duże. Odpuść. Poszukaj na ebayt albo na allegro gdzieś z okolic i podjedź, zobacz, przetestuj. Oczywiście nie sam ale w warsztacie na wyważarce.
Pozdrawiam



Tomi24 - 11-06-2005 02:57
ja do siebie zapodalem 15 cali i oponki 205/60 i wszystko gra
fele 6 calowe z ET 38, roztaw 4x108
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •