ST170 - w związku z nim, kilka pytań
Drake - 05-05-2010 18:54
ST170 - w związku z nim, kilka pytań
Witam,
dwa tygodnie temu zakupiłem ST170. Auto ma 80 tysięcy przebiegu, założoną sekwencyjną instalację gazową + Flashlube. Niektóre ciekawe, aczkolwiek nie bardzo denerwujące objawy mnie po prostu intrygują, w związku z czym, proszę o pomoc Was. Tak nawiasem, jest to moja pierwsza korespondencja na forum, a więc i tym tematem witam wszystkich klubowiczów, jak i obiecuję godne reprezentowanie forum. :)
Po zakupieniu auta już poznałem nieco jego charakterystykę, wymieniłem sondę lambde za katalizatorem na uniwersalną firmy Hart, dodatkowo po tym, jak zobaczyłem co dzieje się z filtrem powietrza, postanowiłem wyczyścić całą komorę filtra, gdyż był tam syf nie z tej ziemi, jak i naturalnie wymieniłem filtr. Oględzinowo sprawdziłem, jak wygląda przepływomierz. Świece sprawdziłem, wyczyściłem (były lekko wilgotne - podejrzewam, że od lubryfikacji LPG), oprócz tego zdjąłem dolną część osłony termicznej wydechu, gdyż dzwoniła. Górę obwiązałem opaską. No i... nie zanudzam, tylko biorę się za pytanie:
1) w samochodzie wlany jest olej Castrol 10W40, wedle specyfikacji Forda Focusa, zalecany olej to 5W30, czy zatem wymiana jest konieczna w najbliższym czasie?
2) Samochód podczas przyduszenia, przydławienia, np. wyjeżdżanie z parkingu na wstecznym bez gazu zaczyna dzwonić (gdzieś tak jakby wydech, ewentualnie gdzieś dół silnika). Wydech opasałem, więc nie wiem co to może być, może ktoś miał podobny problem?
3) Samochód po przejechaniu przeze mnie może 400 kilometrów, bez żadnych objawów piszczenia, nagle podczas porannego startu zaczął niemiłosiernie świergotać(pasek wielorowkowy), przestał dopiero po około 30 sekundach, przesmarowałem go specjalnym płynem i teraz 'dzwoni' na jakąś 0,5-0,8 sekundy tylko podczas startu, podczas zakręcenia silnika. Czy przyduszenie silnika, które omówiłem w punkcie drugim może sprawiać, że to jakby dzwonienie może być powodem tego, że pasek podczas bardzo niskich obrotach się przyślizguje? Kontrolka ładowania się nie świeci. Czy podczas bardzo niskich obrotów pasek jest bardziej obciążony np. przez alternator?
4) I jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia, zauważyłem, że jest ono o wiele bardziej... ekhm, ciekawe, i pewnie kosztowniejsze od Mondeo MK1. Podczas skrętu kół i przejazdu przez nierówności jezdni na małych prędkościach np. wjazd na parking, słychać mocne stuki w przednim zawieszeniu. Czy jest to oznaka drążków stabilizatorów, już dogorywających?
5) A właśnie... przepraszam, że tak mocno zawadzam, ale jeszcze jedna intryga. W sumie bez ładu ani składu, chyba nie ma reguły, podczas zmiany biegów i puszczenia sprzęgła czasami jest słyszalny stuk. Jeśli sprzęgło puszczam łagodnie, żadnego stuku nie ma, natomiast jeśli robię redukcję, przy szarpnięciu samochodem słychać stuk - nie zawsze. Na chybi utrafił, co to może być? Coś z zawieszeniem?
6) Mała subtelność... na postoju podczas dodawania gazu, gdy obroty już spadają (2000 - 1000), słychać takie jakby cykanie / tykanie. Im mniejsze obroty tym bardziej tyka.... a potem przy ustabilizowaniu się obrotów, przestaje. Lekko je podniosę, słychać tykanie. To samo tykanie słychać, jak przekręcam kluczyk do poziomu przygotowania wtrysków i innych ceregieli, jak i wyłączenia samochodu - przekręcenia stacyjki. Te foki tak mają ? :D Nie jest to głośne, ale ciekawe. : P Przekręcam kluczyk - tyk tyk tyk... tyk... tyk.... (to trwa może 2 sekundy). Jakby, hmmm, rozprężanie powietrza? Ciekawy dźwięk.
Przepraszam za natrętność. :P
Pozdrawiam,
Paweł Paprot
Sagrus - 05-05-2010 20:18
powinno sie wymienic na 5W40 ale mozesz jexdzic na dyszceg:Dbez zadnych kłopotów lepsze smarowanie
Assan - 05-05-2010 20:21
A ja przepraszam ale czy znasz regulamin? w szczególności tą kwestię?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83911