szarpanie 1600-1900 obr
lisutychy - 16-04-2009 14:56
szarpanie 1600-1900 obr
przy jezdzie na 5 biegu i czasami na 4 przy okolo 1600-1900obr przy tylko przy jezdzie ze stałą prędkościa czuje szarpanie jak by zamalo powietrza dostawal albo paliwa, ustepuje to przy dodaniu gazu i niedzieje sie to za kazdym razem. Jaka może byc przyczyna? filtry powymieniane, rury turbo sprawdzone.
lopezpb - 17-04-2009 11:22
Jak wymieniłam filtr paliwa i połamały mi sie te plastikowe spinki, które trzymają jego koszyk, wówczas miałem dokładnie takie objawy jak piszesz.
Koszyk trzymał się na jednej spince + opasce.
Na mój rozum filtr sie zapowietrzał albo coś w ten deseń i dlatego autko szarpało.
Kupiłem spinki zamontowałem prawidłowo koszyk i filtr i od tamtej pory szarpania ustały.
Zobacz czy u ciebie jest dobrze zamontowany.
zawka1 - 20-04-2009 12:24
Witam, mam dokładnie to samo i szukam przyczyny. Zainteresowął mnie ten post ponieważ niedawno przy okazji wymiany wtrysków wymieniono mi tez filtr paliwa i teraz mechanik rozkłada ręce i mowi ze nie wie gdzie jest przyczyna. U mnie dzieje się to w ten sposób, że przy około 1900 - 2000 tys obrotów przy jednostajnej jeździe nie dodając gazu zaczyna poszrpywać tak jakby nie dostawał paliwa albo powietrza, jak przyspieszę to jest ok.
lopezpb - 20-04-2009 14:46
Cytat:
Witam, mam dokładnie to samo i szukam przyczyny. Zainteresowął mnie ten post ponieważ niedawno przy okazji wymiany wtrysków wymieniono mi tez filtr paliwa i teraz mechanik rozkłada ręce i mowi ze nie wie gdzie jest przyczyna. U mnie dzieje się to w ten sposób, że przy około 1900 - 2000 tys obrotów przy jednostajnej jeździe nie dodając gazu zaczyna poszrpywać tak jakby nie dostawał paliwa albo powietrza, jak przyspieszę to jest ok. dokładnie to samo miałem u siebie po wymianie filtra paliwa, tylko że sam go wymieniałem i pourywałem te 2 zatrzaski :? więc założyłem go na jeden zatrzask ocalały oraz opaskę zaciskową i od tego momentu zaczęło się szarpanie. Po zakupie normalnych zatrzasków i zamontownaiu prawidłowo filtra szarpanie znikneło
lisutychy - 20-04-2009 17:19
właśnie przymocowałem ten koszyk z filtra na 2 spinkach i śrube dla pewności ale zauważyłem ze za kazdym razem gdy odpale silnik do filtra musi sie jakos powietrze dostawac bo po kazdym razie gdy odkrecam ten kurek z dołu filtra ( jak sadze jest to odpowietrznik) slysze jak filter napelnia sie paliwem. Czy to normalne? czy moze ktos to sprawdzic u siebie?
JERZY BOCIAN - 20-04-2009 18:20
Milem ten sam problem przerywal w zakr. 1600-2500 obr. Silnik 2.0tdci po zmianie oprogramowania158 km rok prod 2006.przeb.69 tys.po wyczyszczeniu zaworu egr i oczyszczeni calego ukladu paliwowego wraz z zbiornikiem problem calkowicie zniknol po tych zabiegach przejechalem juz 5 tys. I wszystko ok. Czyszczenia ukladu dokonano spec. Pompa z detergentem w serwisie forda. Doradzono mi nie uzywac paliw typu bp ult. Lecz normalnego bp dlatego ze sa pozbawione zbyt duzej ilosci parafiny i nie smaruja odp. Pompy,wtrysku itp.uslyszalem ze te paliwa sa dobre dla srodowiska ale nie dla silnika.
marwyk - 21-04-2009 04:40
A w moim mondeo to poszarpywanie było spowodowane uszkodzoną rurą (kolankiem) przy kolektorze ssącym. Ta rura była przecieta na długości kilku cm. I jak załączała się turbina ok. 1800 obrotów to ta rura lekko się rozciagała i powstawała szczelina
lisutychy - 27-05-2009 18:55
Koledzy, rozwiązałem właśnie ten problem z poszarpywaniem w moim autku, U mnie te poszarpywanie zaczęło się po wymianie skrzyni biegów, 2 miesiące szukałem i kombinowałem co może być przyczyną i wkoncu postanowiłem ponownie zakupić skrzynie ale z bezwypadkowego autka koszt(300zł + przesylka) zamontowalem i jak ręką odjoł - koniec poszarpywania
:) radośc z jazdy powróciła
krzychb - 27-05-2009 19:19
U mnie też szarpało w zakresie 1600-2500.Okazało się że miałem dziurawy intercooler.
roxon1 - 27-05-2009 21:04
Witam, ten problem z poszarpywaniem mam jak na razie za sobą, ja miałem takie same obiawy które wystepowały raz na jakiś czas niestety zaczeło sie to nasilac i co tego poszarpywania doszedł brak mocy i auto gasło. Po diagnostyce komputerowej okazało się ze jet to "czujnik cisnienia magistrali" po wymianie jest jak najbardziej ok.
PS. warto dostac gdzies ten czujnik od innego auta bo w serwisie sprzedaja z całą listwa koszt ok 1200 mój elektryk załatwił mi za 230 zł. Pozdrawiam