Temp.plynu od wspomagania kierownicy
makada - 03-07-2009 09:51
Temp.plynu od wspomagania kierownicy
Witam ponownie. Moje mondi niestety jest wiekowe i coraz to nowa rzecz się psuje (albo ma zamiar się popsuć).Mam kłopot z wspomaganiem tzn. w te upalne dni jak pojeżdzę trochę po mieście no to wiadomo że samochód się nagrzewa ale też nagrzewa się płyn od wspomagnia do tego stopnia że jak dotknę palcem to prawie parzy,i pompa wtedy tak jakby "wyje,buczy" nie wiem jak to nazwać.Wczoraj po otworzeniu maski widziałem w zbiorniczku od płynu takie jakby oznaki gorowania się płynu( takie bąbelki).Po ostygnięciu wszystko ok aż do nagrzania się. Płynu jest minimum i jeszcze nigdy nie był wymieniany ani dolewany ( przeze mnie,a auto mam jakieś 6 lat). Jak myślicie co może być przyczyną?
uro2 - 03-07-2009 17:20
Sprawdź chłodnicę płynu wspomagania czy nie jest zapchana.
mr_yagooda - 04-07-2009 12:30
podlaczam sie do temat z pytaniem jak wymienic calkowicie plyn? w moim mondelo jest niebieski! slyszalem ze ma byc rozowy... moze ktos zna jakas specyfikacje, w sklepie zapytali mnie czy chce syntetyk czy polsyntetyk :/ do wspomagania.... prosze o jakas porade :)
uro2 - 04-07-2009 13:10
Do wspomagania jest olej ATF (kolor malinowy).Pierwszy raz słyszę o niebieskim:?.Normalnie to strzykawką wyciąga się maksymalnie ze zbiorniczka.W przypadku wymiany całego płynu trzeba odkręcić przewody od pompy.przy napełnianiu nie należy potrząsać butelką i wlewać powoli,tak żeby nie tworzyły się pęcherze powietrza.Żeby odpowietrzyć to trzeba podnieść przód,odpalić auto i kilkakrotnie skręcić kołami do oporu.Druga osoba powinna obserwować zbiorniczek i w razie potrzeby dolewać oleju oraz obserwować czy z układu nie wydobywają się pęcherzyki powietrza.
mr_yagooda - 05-07-2009 11:11
a pompa sie nie zatrze?? rozumiem ze wymieniamy na zapalonym silniku?? na bank mam niebieski, no chyba ze jest tak stary ze az zmienil kolor :)
i jeszcze ile plynu trzeba dokupic aby wymienic caly plyn??
uro2 - 05-07-2009 15:57
Spuszczasz,napełniasz,odpalasz,kręcisz kierą.Podobno cały układ to 1200ml,ale z tego co słyszałem to jeszcze nikomu nie udało się wyssać do zera.Litr przeważnie starcza.
dyda6joe - 05-07-2009 23:04
mi strzykawą podmianka wyszła na 800ml. co najmniej poprawiło barwę
makada - 06-07-2009 10:44
Jak sprawdzić taką chłodnicę od wspomagania? Jeszcze zauważyłem jedną dziwną sprawę. Przewód idący do pompy wspomagania jest bardzo ciepły a chłodnica jest tylko letnia. Myślicie że chłodnica zapchana? I tu się nasuwa moje pierwsze pytnie. Jak to sprawdzić?
Kimura - 29-07-2009 23:17
Moim zdaniem to raczej normalne że rurka idąca od pompy jest gorąca a chłodniczka ledwo co letnia. Przecież pompa raz że nagrzewa się sama z siebie poprzez pracę, to dwa że nagrzewa ją korpus silnika do którego jest przykręcona. Potem gorący płyn idzie wąskimi rurkami (to go trochę chłodzi) do maglownicy (ona też chłodzi) i znów rurkami do chłodniczki. Ja jak po przejechaniu 5 km sprawdzałem to też była na dole chłodna, a po przejechaniu kolejnych zaczęła się rozgrzewać.
Ale mogę też się mylić ponieważ choć wądpię żebym miał zamuloną to niestety dziś jak wymieniałem płyn wspomagania to odkryłem że tą chłodnicę mam pogniecioną i wądpliwym jest poprawny przekrój wewnętrzny.