Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?
marcin-25 - 27-06-2010 21:10
Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?
Witam
Jak to jest z tym ładowaniem w focusach. Na zaciskach mam 14,85v. Z tego co czytałem to jedni piszą, że w tych autach to norma, a inni że jest za wysokie.
1. Czy możliwe jest, że tak wysokie ładowanie to wynik kończącego się akumulatora (jest prawdopodobnie od nowości)?
2. Czy wymienić regulator napięcia, a później akumulator, czy odwrotnie?
3. Wraz z włączaniem świateł, radia i dmuchawy napięcie spada tylko do 14,65v (to chyba powinno spadać więcej)?
4. Czy w tym modelu szczotki alternatora są montowane w regulatorze napięcia? Pytam bo kilka razy zapaliła mi się kontrolka ładowania, więc podejrzewam szczotki.
Próbowałem to jakość zlepić w jeden temat, dzięki za odp.
jasiuprezes1 - 28-06-2010 09:53
cześć,napięcie ładowania masz kolego bardzo dobre i nie jest za wysokie,jest ustalane przez czujnik temperatury,przy temperaturze ok.10 stopni napięcie ładowania tak jak piszesz, jeśli wzrośnie temperatura napięcie ładowania troszke spadnie.szczotki są na wirniku alternatora.akumulator jeśli ma 4 do 5 lat i przestaje kręcić w zimie to wtedy go zmienisz.migająca kontrolka ładowania może być objawem zużytych szczotek ale jak nie świeci i masz ładowanie nie wnikaj narazie w drobiazgi.ja jestem tego zdania że jak wszystko pracuje to nie ruszaj aż się nie zepsuje,trzeba dbać tylko o przeglądy okresowe jak instrukcja podaje.
marcin-25 - 28-06-2010 17:49
Akumulator prawdopodobnie od nowosci motorcraft 10 lat. W zime czasem mialem problem. Do tego wskazniki ida do gory na maxa przy kazdym odpaleniu, potem opadaja. Pytam o ladowanie bo jestem ciekawy czy w razie awarii nowego akumulatora, nie bedzie uwzgledniona gwarancja, ze wzgledu na (jak moga stwierdzic zbyt wysokie ladowanie a nie np. 14,4) czy moze byc taka sytuacja?
mamrot - 28-06-2010 19:17
A ja już bym się rozglądał za nowym akumulatorem, bo raz mi się zdarzyło, że w ogóle przestał kręcić rozrusznikiem (późną wiosną) i nie ruszył z miejsca dopóki nie dostał nowego akumulatora. A jeszcze dwa dni wcześniej odpalał w miarę normalnie. Po wymianie akumulatora odpalił od razu i jeździ tak dwa lata bez problemów, a napięcie ładowania to ok. 14,5V mierzone przy ok. 15stopniach.
Oczywiście można nie ruszać aż się zepsuje, ale głupio tak wstać rano, wsiąść do auta i klops.
Po za tym:
- wskaźniki idące na maksa i problemy w zimie oznaczają tylko jedno
- obstawiam, że po wymianie akumulatora napięcie ładowania trochę spadnie
Co do gwarancji, to pasowałoby przeczytać warunki gwarancji, ale nie sądzę, by napięcie ładowania po wymianie wykraczało poza dozwolone w instrukcji.
marcin-25 - 28-06-2010 20:56
Dzieki za odp. Rozejrze sie za nowym aku.
marek_3535 - 30-06-2010 18:57
napięcie ładowania 14.2V - 14.5V.Napięcie 14.9V to stanowczo za dużo nie tylko w tym aucie,ale w każdym jednym z instalacją 12V.