ďťż

Biały dym z rury wydechowej

Zobacz wypowiedzi

Biały dym z rury wydechowej





rafaello9900 - 07-01-2009 14:22
Biały dym z rury wydechowej
  Witam. Mam problemik. Moj fordzik raz na dziesięć odpaleń ma problem. Trzeba go baardzo długo kręcic. nawet około 1 minuty. W tym czasie z rury leci biały dym i kopci strasznie intensywnie. Nieraz musze nacisnąc na kilka sekund pedał gazu. Wtedy załapie. Autem jezdze rok. Ma zrobione 230 tys. Ma nowe świece żarowe, akumulator. Na komputerze nie ma zadnych błędów. nikt nie wie co mu dolega. Może ktoś ??




dario200 - 07-01-2009 14:26

  Przyczyn może być wiele np. czujnik położenia wału, przekaźnik świec żarowych się przycina.



Schem - 07-01-2009 15:09

  To, że leci biały dym, to normalka. Niespalone paliwo, wodór zamiast normalnych produktów spalania.
Nie ma się co martwić.

Natomiast co do tego, że nie odpala normalnie, to już trzeba się zastanowić...
A to, że nowe świece, to nie do końca znaczy, że sprawne...
Jakie masz te świece?
I czy sprawdzałeś, że grzeją?
Wystarczy, że jedna nie grzeje i już są problemy.

I jak dario200 wspomniał... przekaźnik, czujnik położenia wału (chociaż to by wyszło na kompie...)



rafaello9900 - 08-01-2009 11:49

  Dario a jak sprawdzic co to jest ? Na komputerze nie powinno sie pokazać jako błąd ?? Napomne ze komputerem sprawdzałem ale nie w aso. U mechanika. On twierdzi ze to nie ma znaczenia czy sprawdzasz komputerem u niego czy w aso. Sam juz nie wiem.




rafaello9900 - 08-01-2009 11:54

  Schem nie wiem jakie świece. Ja nie za bardzo mam o tym pojęcie. Dlatego zajmuj się tym zaufany mechanik. Za komplet świec zapłaciłem chyba 120 zł, i on twierdzi ze to są dobre świece. nie sprawdzałem czy wszystkie grzeją, ale na zdrowy rozum gdyby jedna nie grzała to pewnie za każdym razem miałby kłopoty z odpalaniem. W te mrozy odpala bez problemu.



Karkon - 08-01-2009 12:32

  Witam !!!
Przyczyn może być wiele: przekaźnik świec żarowych, zapowietrzenie układu zasilania paliwem, itd.
TDDI jak ma dobre sprężanie to powinien odpalić nawet jak są uszkodzone wszystkie świece żarowe wtedy będzie walił z wydechu kłębami białego dymu, bo nie spala całej mieszanki.
Lepiej sprawdzić cały układ wstępnego podgrzewania, szkoda katalizatora.
Ja osobiście wkładam Iskry bo tanie i dobre.
Jak uszkodzony przekaźnik to można zasilanie doprowadzić na krótko. Wyciągasz przekaźnik, dotykasz przewodem do klemy a kolega po jakiś pięciu sekundach przekręca kluczyk w stacyjce. Jak wszystkie świece sprawne to powinien odpalić za pierwszym razem.



Schem - 08-01-2009 15:00

  Cytat:
komputerem sprawdzałem ale nie w aso. U mechanika. On twierdzi ze to nie ma znaczenia czy sprawdzasz komputerem u niego czy w aso. Z Fordem to jest tak, że nie zawsze pokazuje błędy byle komputerowi do diagnostyki wszystkich marek.
Nie musisz jechać do ASO, ale powinieneś upewnić się, że mechanik ma komputer, który zwie się WDS. Bo to jest komputer do Fordów - jak on nie pokaże błędów, to wtedy można powiedzieć, że ich nie ma.
Jeżeli gość ma WDS, to ma rację. Ale jak ma co innego, to nie wie o czym mówi :569:

Cytat:
nie sprawdzałem czy wszystkie grzeją, ale na zdrowy rozum gdyby jedna nie grzała to pewnie za każdym razem miałby kłopoty z odpalaniem. W te mrozy odpala bez problemu. Świeca świecy nie równa - musi mieć odpowiednią długość, napięcie, moc, itp... Dlatego pytam o model i firmę.
Biały dym z rury to objaw nie grzejących świec.
Ale nie wiem, czy to wina świec, czy przekaźnika...
Problemy z odpalaniem spowodowane świecami, są tylko w temperaturach poniżej -10.
Sam miałem problem - długie kręcenie przy -18, -16, potem chmurzysko białego dymu...
Temperatura spadła do -8 i pali od strzała, dym zniknął.
Ewidentnie świece.

A to Twoje nieodpalanie co 10 raz to zawsze w tej samej temperaturze?



dario200 - 08-01-2009 17:21

  rafaello9900, jeśli byłaby któraś z przyczyn wymienionych przeze mnie to powinno wykazać na kompie ale tak jak pisał schem ma być chyba WDS.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •