Jakie są objawy uszkodzonego EGR (2,8 VR)
subratri - 27-03-2009 19:48
Jakie są objawy uszkodzonego EGR (2,8 VR)
Witam.
Może mi ktoś opisać czym się objawia EGR kwalifikujący się do zaślepienia?
Nie chcę na razie pisać jakie ja mam objawy coby nie wywołać dyskusji na inny temat.
Z góry dzięki
wtom - 27-03-2009 19:56
szarpanie (efekt jakby przyśpieszania/hamowania) podczas jednostajnej jazdy (pow 2000obr)
czasami potrafi przydławiać się (przy uszkodzonej membranie)
t nowak - 27-03-2009 20:03
tylko jak tam wsadzic raczki zeby go zaslepic?
wtom - 27-03-2009 20:42
jak jest domknięty (szczelny), a jedynie źle pracuje, to wystarczy podciśnienie odciąć (nie trzeba zaślepiać.
subratri - 27-03-2009 21:15
Cytat:
czasami potrafi przydławiać się (przy uszkodzonej membranie) czy mogę prosić o rozwinięcie? :)
Pagob - 27-03-2009 21:47
A EGRa masz u siebie sterowanego podciśnieniem, czy elektrycznie ?
Mogę ci opisać mój przypadek z opla - EGR sterowany elektrycznie.
Sadza z oparami oleju osadzała się na grzybku powodując jego ciężką pracę i przycinanie się najczęściej w pozycji "otwrty" (przepływ spalin na dolot). To skutkowało gaśnięciem silnika przy wyrzucaniu "na luz". Po ponownym odpaleniu (nieraz długo nie zaskakiwał) wszytko było oki, aż znowu sytacja j.w.
W końcu grzybek EGRa unieruchomił się na stałe w pozycji "otwrty" i wtedy zaczęły się już jaja z silnikiem. Spaliny waliły na dolot cały czas, stąd na wolnych obtotach silnikiem szarpało, dławiło go i gasł. Jak był zimny (na bogatej mieszance) dał się odpalić, ale szarpał, jak ciepły - trzeba było go odpalać z gazem w podłodze i podtrzymywać na gazie - inaczej gasł. Jak już jechałem na przyzwoiitych obrotach to szedł, ale każda zmiana biegu, wysprzęglenie, luz, to już była okazja, żeby go zdławiło i gasł.
Takie moje przygody z zacięciem EGRa w pozycji "otwarty", jeśli zatnie się na "zamknięty" IMHO nie powinno być żadnych problemów.
subratri - 27-03-2009 22:20
no dobra to opiszę teraz moje objawy :)
padł mi katalizator ( tak na 95% - ale jeszcze go nie wyjąłem)
bez powodu nie padł
silnik drży od wolnych obrotów, wzmaga od wolnych aż po 1340 (mierzone VAGiem :D ) wykręciłem dzisiaj świece z nieparzystego rzędu i wszystkie czarne. Czasami nierównomiernie przyspiesza (na wolnych) no i następuje nieznaczny przyrost mocy po zdjęciu nogi z gazu. Jak np mam pedał w podłodze bo się bujam pod górę i gdy osiągnę prędkość jaką chcę i popuszczam gaz to w momencie gdy "wychylenie" pedału odpowiada prędkości to silnik staje się mocniejszy. Tak jakby chodził na zbyt bogatej mieszance.
Czy waszym zdaniem może to być związane z EGR??