ďťż

pierścień cetrujący stosować czy nie?

Zobacz wypowiedzi

pierścień cetrujący stosować czy nie?





czytaczforum - 01-09-2008 20:07
pierścień cetrujący stosować czy nie?
  Otóż mam dylemat.Posiadam koło dojazdowe 15" rozstaw śrub 5 x 112 otwór na piastę ma 67,podobno od Mercedesa.Piasta w galxy to 57.Czy moge skorzystać w razie potrzeby z mojej dojazdówki z taka różnicą piasty i otworu na feldze?Czy potrzebne będą pierścienie centrujące.Rozstaw śrub oczywiście pasuje.Felga jest stalowa.czy piasta odgrywa dużą rolę w trzymaniu koła czy raczej śruby utrzymują koło.




tomi98 - 01-09-2008 21:03

  mam też dojazdówkę, troszkę mniejsza od fabrycznego rozmiaru.
Rozstaw pasuje i na upartego możesz jechać awaryjnie, aczkolwiek dla swojego dobrego samopoczucia lepiej załozyć pierścień aby było stabilne mocowanie felgi na piaście.

Moja dojazdówka pozwala na prędkość do 80 km/h ( raczej bym się nie odważył...max. to 60 )



dami17 - 01-09-2008 21:12

  Felga trzyma się właśnie głównie na piaście , felga może się ruszać (mogą pojawiać się stuki).
Ale na dojazdówce raczej można jechać bez pierścienia , bo jakichś super prędkości na niej nie rozwijasz .



bary - 01-09-2008 21:37

  Bez pierścienia będzie trzęsło całym autem nawet przy prędkości 40 km/h.
Uważam, ze pierścień powinien być.
Kiedyś to przerabiałem.




czytaczforum - 01-09-2008 22:55

  Dziękuję za szybką reakcje kolegów.Troszke sobie poczytałem też w innych źródłach i opinii jest wiele.Znalazłem na allegro coś takiego http://moto.allegro.pl/item422308088_pi ... a_szt.html Jak widać ceny są niskie tylko nie wiem czy jakość też,ale chyba kupie taki pierścień i niech sobie ze mną jeździ.I tak chodzi tylko o dojazd do najbliższego wulkanizatora nawet 40km/h.Jednak czekam na opis doświadczeń innych forumowiczów.



tomi98 - 01-09-2008 23:02

  za taką kasę nie oczekuj cudu......do gumiarza dojedziesz i kup 2 sztuki, jedna będzie w zapasie :fcp1



marwyk - 03-09-2008 08:30

  miałem takie w poprzednim aucie i spisywały się bardzo dobrze zrobiłem chyba z 4 wymiany kół i nic im nie było. Są lepsze od metalowych bo nie następuje utlenianie i inne procesy - obecnie mam metalowe i na zimę, nie mogłem zdjąć koła; koło zdjąłem a potem męczyłem sie aby pierścień z piast ściągnąć. Zakłądając koła na wiosne nasmarowałem smarem wysokotemperaturowym zobaczymy jak bedzie na jesień



czytaczforum - 10-09-2008 19:01

  Kupiłem na allegro za 7 zł pierścień pasuje w otwór koła i na piastę.Więc teraz nie ma problemu czy można jechać czy nie.Wielkie dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •