turbo albo kompresor...
mario13 - 11-05-2009 14:30
turbo albo kompresor...
Czy ktos ma w swoim autku cos takiego?albo wie gdzie i czy mozna to zamontowac?Brakuje mi mocy a na ST nie zamienie bo za duzo papierkowej zabawy.Auto zameldowane za granica i tak przez jakis czas pozostanie.Pozdrawiam
SrebnaStrzała - 06-09-2009 23:28
Ja podczepię sie pod temat... Jest sens instalować kompresor który ciągnąłby od dołu a potem wchodziła by sprężarka ?
konik_80 - 06-09-2009 23:51
Cytat:
Ja podczepię sie pod temat... Jest sens instalować kompresor który ciągnąłby od dołu a potem wchodziła by sprężarka ? Nowy VW Golf GTi 1.4 tak ma.
konik_80 - 07-09-2009 00:00
mario13 w twoim przypadku będzie to trochę trudne bo masz automat - po wzmocnieniu silnika automat raczej też trzeba przestroić. Są auta które fabrycznie są przystosowane do tego aby dołożyć kompresor lub turbo (np. Lexus IS200/300).
Ford raczej wątpliwa sprawa... Zakładanie kompresora wydaje się prostsze niż turbo ale jeśli chce się moc naprawdę mocno podnieść należy "odprężyć" silnik, przestroić mapę wtrysku - najczęściej zamontować wydajniejsze wtryski, kute tłoki i mocniejsze korbowody... Wydatek łącznie kosmiczny...
Najtańszym sposobem podniesienia mocy w silniku wolnossącym to wymiana wałków, powiększenie trochę przepustnicy i pogrzebanie przy wydechu.
Czytałem też coś na temat turbo elektrycznego ale mam wątpliwości co do efektywności takiego rozwiązania.
tomiscorpio - 07-09-2009 00:21
turbo elektryczne to jakas bzdura czy cokolwiek to jest. suszarka do wlosow wsadzona w dolot.
Zmienic wydech , zrobic kolektor jak turbo , chlodzenie rurki , wtryski walki , strojenie, pompa paliwa , wytrzymalosc tego silnika itp itd
Zabawa droga.
Taniej wyjdzie kupic 3.0 jak chcesz automata.
Rijndael - 07-09-2009 01:22
Odpuść sobie, na założenie turbo wydasz tyle co jest warte to auto, a i tak nie ma gwarancji jak to będzie działać, a w szczególności czy skrzynia wytrzyma. Poza tym nikt w Polsce turbo w tym silniku chyba nie robił. Z kompresorem jest jeszcze trudniej, bo nie ma gotowych kitów i w ogóle nikt tego chyba w tym silniku nie zakładał, a już na pewno nie w Polsce.
1,5s do setki zabiera Ci automat i wiele z tym nie zrobisz, na pewno załatwienie formalności i zamiana auta na mocniejsze będzie łatwiejsze i szybsze niż rzeźba w stylu wkładania turbo. Nie mówiąc już o znacznie niższych kosztach. Dłubanie w tym aucie ma sens tylko jeśli bawią Cię same przeróbki jako takie, a nie tylko ich efekt.
mario13 - 07-09-2009 06:43
Dzieki koledzy ale temat mozna zamknac.Poczekam az Ford bedzie robil cos mocnego w automacie:D
Pozdrawiam